برکناری سعادتمند هرچند باعث خوشحالی هوداران استقلال شد، اما آتش خشم آنان را خاموش نکرد و آنان در شبکه‌های مجازی مطالبه استعفای اسماعیل خلیل زاده، رئیس هئیت مدیره را مطرح کرده‌اند، چهره‌ای که به نظر آنان در استعفای استراماچونی و به ویژه ورود نابهنگام مجیدی به استقلال نقش داشت.

استقلال در میان گرداب؛ چه کسی آبی پوشان را نجات می‌دهد؟

سلام نو – سرویس ورزشی: شش ماه و تمام، این مدت زمان حضور احمد سعادتمند بر مسند مدیرعاملی استقلال بود، دوران که با وعده دگرگونی، شکوفایی و در نهایت بازگشت استراماچونی همراه بود، وعده‌هایی که البته هیچ کدام عملیاتی نشد  تا در نهایت هیات مدیره استقلال سعادتمند را برکنار کند.

این وضعیت استقلالی است که با استراماچونی ایتالیایی عملکردی درخشان و بازی‌هایی زیبا به نمایش گذاشت و بعد از سال‌ها به صدر جدول رسید و قهرمانی دوباره پرسپولیس را تهدید کرد، اما حالا سرمربی و مدیرعامل ندارد، قراردادهایش پر حرف و حدیث است و بدهی‌هایش هنوز که هنوز است صاف نشده  و با یک پنجره بسته نقل و انتقالات رو به رو است!

اما چرا سعادتمند برکنار شد؟ هیئت مدیره باشگاه استقلال بازی با احساسات هوداران، اهمال در پرداخت طلب شفرد، مصاحبه جنجالی و علنی کردن مسائل باشگاه، خروج ارز از کشور بدون مجوز هیئت مدیره و اتفاقات رخ داده در قطر را از جمله عوامل برکناری سعادتمد دانست؛ مدیرعاملی که تقریبا  به جز حاشیه، جنجال و دردسر هیچ دست آوردی برای استقلال نداشت.

برکناری سعادتمند هرچند باعث خوشحالی هوداران استقلال شد، اما آتش خشم آنان را خاموش نکرد و آنان در شبکه‌های مجازی مطالبه استعفای اسماعیل خلیل زاده، رئیس هئیت مدیره را مطرح کرده‌اند، چهره‌ای که به نظر آنان در استعفای استراماچونی و به ویژه ورود نابهنگام مجیدی به استقلال نقش داشت و باعث شد مرد ایتالیایی درها را به روی استقلال ببندد.

این حال و روز این روزهای یکی از مهم‌ترین تیم‌های ایران است، تیمی که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد و لشکری از هوادران پرشور را پشت سرخود دارد، اما قربانی سوءمدیریت‌های وزارت ورزشی شده است که کارنامه‌ای بی اندازه تلخ در فوتبال ایران دارد.

فتحی، خلیل‌زاده، کمی فتح الله‌زاده و در نهایت سعادتمند مردانی بودند که این فصل سکان مدیریت استقلال را در دست گرفتند و هر کدام به شکلی به این باشگاه ضربه زدند، مردانی که معتمدین وزارت ورزش بودند.

وقتی به وضعیت آشفته استقلال و بعد از آن پرسپولیس نگاه می‌کنید تنها یک سوال بزرگ جلوی چشم شما رژه می‌رود و آن این است که وزیر ورزش و وزارت خانه ورزش و جوانان به عنوان متولی اصلی دو باشگاه مهم فوتبال کشور کجا هستند!؟

پرسپولیس هرچند فعلا مربی دارد و به لطف درخشش بازیکنانش مشکلاتش دیده نمی‌شود ولی کافی است لیگ قهرمانان آسیا تمام شود تا مشخص شود تیم سرخ پوش پایتخت هم، صورتش را با سیلی سرخ نگاه داشته.

با تمام این‌ها و حتی با وجود وضعیت آشفته تیم ملی هم‌چنان خبری از مسعود سلطانی‌فر نیست، مردی که حامی برکناری کی‌روش بود، مردی که مدیرعامل دنداپزشک پرسپولیس پست فعلی خود را مدیون دوستی با او است و مردی که مقصر اصلی تحمیل زنجیره از اشتباهات به استقلال است و هم‌چنان با تمام کم کاری‌ها و قصورهایش روی صندلی وزارت نشسته است.

وزیر ورزش امروز کجا است تا بگوید گزینه بعدی او برای مدیر عاملی استقلال چه کسی است؟ وزیر ورزش کجا است تا تکلیف بی‌مربی بودن تیم را مشخص کند؟ وزیر ورزش کجا است تا به خارج شدن استقلال از بحران کمک کند؟

منصور پورحیدری هیچ گاه مدیر عامل استقلال نبود، اما بارها این تیم را از بحران‌های بزرگ نجات داد.

تنها یک لحظه فکر کنید رئال مادرید یا بارسلونا با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم کنند و مسئولان اصلی تیم پا روی پا انداخته و برای حل آن هیچ کاری نکنند! تصور چنین چیزی هم در ذهن مشکل است، اما حالا پرسپولیس و استقلال چنین وضعیتی دارند، دو تیمی که بیشترین طرفدار را نه تنها در ایران بلکه در آسیا دارند اما امروز در بدترین شرایط ممکن قرار دارند.

هیچ کس توجه نمی‌کند در شرایط فعلی نه تنها استقلال زجر کش می‌شود و سرمایه مالی‌اش از دست می‌رود بلکه سرمایه انسانی این تیم که حاصل چندین نسل تلاش است نیز به باد می‌رود. به فرهاد مجیدی نگاه کنید که چطور قربانی رقابت‌های درون باشگاهی شد و از یک چهره محبوب به مغضوبی تبدیل شد که جای استراماچونی را به ناحق گرفت.

آیا کسی می‌تواند منجی آبی‌ها باشد؟ کسی که الزاما مدیر عامل هم نباشد اما مثل منصور پورحیدری یک بار دیگر استقلال را از این گرداب نابود کننده نجات دهد؟ کسی که معتبر باشد، مدیر باشد، مورد اعتماد هوداران باشد و ریسک چوب حراج زدن به آبرو خود را بپذیرد.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید