هزاران تن از مخالفان محدودیت‌هایی کرونایی در میدان مشهور ترافلگار لندن تجمع کردند.

اعتراض به محدودیت‌های کرونایی در لندن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، شرکت‌کنندگان در این حرکت اعتراضی هم زمان با آغاز تدابیر سختگیرانه دولت انگلیس برای مهار کرونا فریاد «ما پیروز خواهیم شد» سر می‌دادند.

آن‌ها همچنین شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که همه‌گیری ویروس کرونا را کلاهبرداری خوانده و خواستار رفع فوری محدودیت‌های قرنطینه شدند. هفته پیش هم هزاران معترض در میدان ترافلگار تجمع کرده و شعارهای مشابهی را سر می‌دادند. در جریان این حرکت اعتراضی که به خشونت کشیده شد، پلیس ۳۲ معترض را دستگیر کرد.

پلیس لندن می‌گوید که پیشتر، با برگزار کنندگان تجمع امروز درباره ضرورت رعایت اصول بهداشتی رایزنی کرده است. طبق قانون تظاهرات‌کنندگان از اجرای دستورالعمل رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی مستثنی اما ملزم به استفاده از ماسک هستند. با این حال بیشتر تجمع‌کنندگان امروز از پوشیدن ماسک استنکاف کردند.

این حرکت اعتراضی در حالی صورت می‌گیرد که در انگلیس و سراسر اروپا نگرانی‌ها درباره فراگیری کرونا شدت گرفته است.

مشاوران علمی دولت انگلستان دیروز جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند که موج دوم کرونا در تمام نواحی این کشور (انگلیس، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) آغاز شده است.

در این بیانیه که یک نسخه ان در رسانه‌های انگلیس منتشر شده آمده است: آمار مبتلایان به سرعت رو به افزایش است و برای توقف این روند که می‌تواند فشار بیش از حدی را بر نظام خدمات درمانی کور وارد کند باید سریعا اقدام کرد.

آن‌ها در این بیانیه از احاد ملت انگلیس خواسته‌اند تا اصول بهداشتی را رعایت کرده، «چون همه در معرض خطر قرار دارند.»

بر اساس گزارش رسمی وزارت بهداشت انگلیس روزانه بیش از چهار هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند که این میزان دو برابر هفته گذشته است. در همین حال تحقیقات دفتر آمار ملی انگلیس نشان می‌دهد که به طور متوسط روزانه حدود ۹ هزار نفر به کرونا مبتلا می‌شوند و شمار آن با شتاب زیادی رو به افزایش است.

به گفته کارشناسان بهداشتی انگلیس اگر ویروس کرونا با این سرعت گسترش یابد در اواسط اکتبر (ماه اینده میلادی) آمار مبتلایان روزانه به تقریبا ۵۰ هزار مورد در روز افزایش پیدا خواهد کرد.

بوریس جانسون به تازگی محدودیت‌های جدیدی را برای مهار کرونا به اجرا گذاشته که احتمالا تا ۶ ماه ادامه‌ دار خواهد بود.

براساس آخرین گزارش‌های منتشر شده،  تاکنون بالغ بر ۴۲۳ هزار و ۲۳۵ تن در انگلیس به کرونا مبتلا شده‌اند که از این شمار، بیش از ۴۱ هزار و ۹۳۶ تن به کام مرگ رفته‌اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید