معاون امور آمریکای شمالی وزارت خارجه ونزوئلا دولت آمریکا رابزرگترین تهدید جامعه و صلح جهانی دانست.

ونزوئلا: آمریکا بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، معاون امور آمریکای شمالی وزارت خارجه ونزوئلا گفت که دولت آمریکا بزگترین تهدید جامعه و صلح جهانی است.

"کارلوس رون"  در مصاحبه با نشریه نیوزویک گفت: تجارت ونزوئلا با ایران و با هر کشور دیگر در جهت اعمال حاکمیت ما و تحت تمام پارامترهای قانونی انجام می شود.

وی در ادامه اعمال تحریم علیه ایران توسط دولت آمریکا را غیرقانونی و نادرست خواند.

رون  افزود: آنچه کل دنیا باید نگران آن باشد، بی توجهی کامل ترامپ به قوانین بین المللی بویژه  سازمان ملل است که تصمیمات و اقدامات  او نیانگر این واقعیت است.

به گفته معاون وزیرخارجه ونزوئلا در امور آمریکای شمالی، در حال حاضر ایالات متحده بزرگترین تهدید برای صلح و ثبات جهان است.

نیکلاس مادورو رییس جمهوری ونزوئلا شامگاه چهارشنبه در هفتاد و پنجمین نشست سران اعضای سازمان ملل متحد تاکید کرد که آمریکا با اقدامات یکجانبه تلاش کرده تا مردم ونزوئلا را تحت سلطه خود درآورد. با این حال، مردم ما همراه با دولت قانونی، قهرمانانه در برابر ظلم و ستم، اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی یک امپراتوری، مقاومت کرده اند که امروز جدی‌ترین تهدید جهان چند قطبی و چند وجهی است.

رئیس جمهوری ونزوئلا خطاب به «دولت سلطه‌گر آمریکا» اظهار کرد: قرن ۲۱ میلیون‌ها چشم فراتر از رسانه‌ها می‌بیند. هنوز زمان بازگشت به قانون بین‌المللی وجود دارد. ما به شما می‌گوییم که هنوز زمان دارید تا بی‌اعتباری و ناراحتی جهانی را که خودسرانه و متکبرانه در دنیای هوشیار تحریک می‌کند، برگردانید.

رئیس جمهوری ونزوئلا با تاکید بر اینکه این کشور آماده مقاومت در برابر حمله تهاجمی جنایتکارانه و غیرانسانی است، تاکید کرد: ونزوئلا آماده شده است تا از این محاصره توسط ایالات متحده و آمریکای شمالی عبور کند. این نبردی برای صلح، برای میهن ما، برای منطقه و برای بشریت است.

مادورو تصریح کرد: جهان باید بداند ما آماده‌ایم که با نیروی تاریخی، روح، عقل و قوانین بین‌المللی خود با آنها بجنگیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید