سالانه تعداد زیادی از انسانها بر اثر تصادف رانندگی در جاده ها جان خود را از دست می دهند و این حوادث علاوه بر خسارات مالی، ضربه های سنگینی نیز از لحاظ روحی و روانی بر جامعه وارد می آورد.

دلیل اصلی تصادف رانندگی چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از صراط، اکثریت قریب به اتفاق حوادث رانندگی ناشی از خطای انسانی است بنابراین تا حد زیادی می‌توان از حوادث رانندگی پیشگیری کرد. اما چگونه؟

اگرچه بسیاری از افراد در ماه‌های ابتدایی رانندگی روی رانندگی خود دقت بالایی دارند، اما به مرور زمان رفتارهای اشتباهی مثل سرعت بالا را انجام می‌دهیم. رایج‌ترین علل تصادف نیز شامل موارد زیر است:

رانندگی با هدفون
اگر ضبط ماشین شما خراب، گوش دادن به موسیقی از طریق هدفون ممکن است به نظر یک گزینه جذاب و جایگزین برای رانندگی در سکوت باشد. اما با این کار ممکن است صدای بوق زدن یا موتورسیکلتی که می‌خواهد از کنار شما رد شود را نشنیده باشید.

رانندگی در حالت خستگی
در سال ۲۰۱۸، بنیاد AAA برای ایمنی ترافیک اعلام کرد ۹.۵ درصد از تصادفات رانندگان خواب آلوده را شامل می‌شود. محققان نتیجه گرفتند که رانندگی با کمبود خواب به همان اندازه خطرناک است که رانندگی در حالت مستی. در حالت خواب آلودگی نه ردبول به شما بال می‌دهد نه اسپرسو. اگر قصد رانندگی دارید حداقل ۲۰ دقیقه چرت بزنید.

کمربند نبستن
رانندگی بدون کمربند ایمنی هرگز ایده خوبی نیست، حتی اگر در یک اتوبوس قدیمی نشسته اید که سرعتی پایین دارد باید کمربند ببندید. سعی کنید در هر شرایطی کمربند خود را ببندید، حتی اگر قرار است از کوچه بالایی خود خرید کنید.

عدم رعایت فاصله مناسب
هرچه به وسیله نقلیه مقابل خود نزدیک شوید، در صورت تغییر سرعت ناگهانی، احتمال تصادف بالاتر خواهد رفت. بر این اساس سعی کنید فاصله بین خود و ماشین جلویی را تا حد امکان حفظ کنید تا تصادف نکنید.

غذا خوردن هنگام رانندگی
دیر یا زود، اتومبیل‌های خودمختار در جریان اصلی ترافیک ادغام می‌شوند و شاید در این نوع ماشین‌ها خوردن خوراکی عجیب نباشد، اما در خودروهای معمولی، وقتی هنگام رانندگی غذا می‌خوریم احتمال تصادف را ۸۰ ٪ افزایش می‌دهد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید