ایلهان عمر نماینده مسلمان آمریکا از اظهارات نژادپرستانه ترامپ خشمگین شده و به آن پاسخ داد.

عصبانیت نماینده مسلمان آمریکا از اظهارات ترامپ

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ایلهان عمر در پیامی توییتری خطاب به ترامپ نوشت: اولا این کشور من است و من یکی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا هستم که شما را استیضاح کرد.

دوما، من در سن ۸ سالگی از جنگ داخلی فرار کردم. یک کودک ۸ ساله کشور را اداره نمی کند.

واکنش عمر در حالی مطرح می شود که رییس جمهوری آمریکا روز سه شنبه حملات نژادپرستانه ای علیه ایلهان عمر مطرح کرد و با مسخره کردن محل تولد وی گفت: آمریکا کشور وی نیست.

ترامپ در جمع هواداران خود در پنسیلوانیا گفت: او (عمر) به ما می گوید که چگونه کشورمان را اداره کنیم. شما از کجا آمده ای؟ وضعیت کشور شما چگونه است؟

ترامپ در یک سال گذشته بارها حملات نژادپرستانه ای را به عمر و سه زن رنگین پوست دیگر که در کنگره فعالیت می کنند و به طور غیر رسمی "جوخه" معروف هستند، آغاز کرده است.

ترامپ همچنین بارها خانم عمر را به دلیل انتقادهای او از راهبرد سیاست خارجی آمریکا به طور کلی و سیاست خارجی دولت ترامپ به طور خاص، آماج حملات خود قرار داده و در سال گذشته حتی خواستار بازگشت او به کشوری شد که از آن به آمریکا مهاجرت کرده است.

خانم عمر در ۱۳ سالگی از جنگ داخلی در سومالی گریخته و به آمریکا پناهنده شده و پس از تحصیل و طی مراحل رشد سیاسی در این کشور، به عنوان نماینده یکی از حوزه‌های انتخابیه ایالت مینه‌سوتا وارد مجلس نمایندگان شده است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید