امکان خرید اعتباری و قسطی برای بازنشستگان تامین اجتماعی تا ۳۰ درصد از حقوقشان فراهم شده است.

بازنشستگان می توانند با تخفیف، قسطی خرید کنند

 به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، به دنبال تفاهمی که میان بانک رفاه، سازمان تامین اجتماعی و رایتل به امضا رسیده، امکان خرید اعتباری و قسطی برای بازنشستگان تامین اجتماعی فراهم شده است. اول مهر امسال امیر حسین حمیدیان (مدیر فناوری و تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی) عنوان کرد که ۸۵ هزار بازنشسته در سامانه تسهیلات خرید ثبت‌نام کرده و تاکنون ۱۵۰ هزار تراکنش و ۴۱ هزار خرید از سوی بازنشستگان صورت گرفته است.

در توضیح این طرح محمد محسن صدر (مدیرعامل اطلاع‌رسان شرکت داتک) که مجری این طرح است، گفت: طرح خرید اعتباری بازنشستگان به منظور دادن اعتبار برای خرید اجرا می‌شود، به این صورت که افراد با مراجعه به سامانه در نظر گرفته شده و وارد کردن اطلاعات خود، اعتبار منفی دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: به ازای حدود ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان آنها می‌توانند بدون پرداخت پول خرید کنند و بعدا این پول از حقوق ماهانه‌شان کم می‌شود. کالاهای مختلفی برای خرید در نظر گرفته شده، ازجمله کالاهای سوپرمارکتی، لوازم خانگی و ... .

صدر در جواب این سوال که آیا بازنشستگان در بازپرداخت این وام اعطا شده باید پول بیشتری بپردازند، عنوان کرد: در بحث کالاهای سوپرمارکتی که تمرکز ما هم روی آن است نه تنها افراد سودی نمی‌دهند که کالاها را با تخفیف دریافت می‌کنند. در بحث خرید لوازم خانگی در شرایطی به ازای ماه‌هایی که طول می‌کشد سود ناچیزی گرفته می‌شود.

یکی دیگر از موضوعاتی که او درباره آن توضیح داد، فروشگاه‌های طرف قرارداد این طرح بود. در مورد طرح‌های این چنینی همیشه این شائبه وجود دارد که نبود تنوع در خرید، افراد را بی‌انگیزه و دلسرد کند. صدر گفت: ما آماده‌ایم به پذیرندگان خود اضافه کنیم، یعنی اینکه اگر فروشگاه‌هایی توان تامین کالاها را دارند می‌توانند به پذیرندگان ما بپیوندند. در بحث کالاهای سوپرمارکتی اکنون با چند فروشگاه بزرگ قرارداد داریم و بر اساس تقاضاها و مذاکراتی که صورت گرفته به زودی ۹۰ درصد فروشگاه‌ها به پذیرندگان ما می‌پیوندند.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عذرا IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
    0 0
    به جای این الطاف حقوقمون را درست کنید خودمون خرید می کنیم، اگر قراره همسان سازی بر اساس جدولی باشه که امروز اعلام شده که افتضاحه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید