معاون وزیر خارجه روسیه پیشنهاد آمریکا برای تمدید معاهده نیو استارت را رد کرد.

واکنش روسیه به شروط آمریکا برای تمدید معاهده «نیو استارت»

به گزارش سلام نو به نقل از  فارس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه شروط طرف آمریکایی برای تمدید معاهده «نیو استارت» را رد کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ریابکوف گفت، شروطی که «مارشال بیلینگزلی» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی مطرح کرده است، احتمال رسیدن به توافق را به حداقل رسانده است.

این مقام روس با رد «اولتیماتوم» آمریکا افزود: «نمی‌توانیم با این روش صحبت کنیم».

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، بیلینگزلی روز یکشنبه در مصاحبه با روزنامه‌ای روسی گفت آمریکا می‌خواهد نیو استارت را نه به صورت معاهده بلکه به صورت تفاهم نامه به مدت کمتر کمتر از 5 سال تمدید کند.

وی افزود روسیه برای رسیدن به توافقی جدید باید با حضور نیروهای ناتو در اروپا کنار بیاید و در غیر این صورت با زرادخانه‌های مدرن سازی شده آمریکا روبه‌رو خواهد بود.

بیلینگزلی در ادامه گفت موضع آمریکا در قبال آینده این معاهده این است که باید چین را نیز در آن لحاظ کرد.

وی همچنین تهدید کرد: «اگر روسیه قبول نکند، بعد از انتخاب مجدد ترامپ، به قول ما آمریکایی‌ها "بهای ورودی" افزایش خواهد یافت».

بیلینگزلی مدعی شد: «روسیه تا حد زیادی مدرن‌سازی زرادخانه اتمی خود را تکمیل کرده است و ما تازه آن را شروع کرده‌ایم. به شدت خوشحال خواهیم شد که بدون محدودیت‌های استارت، به کارمان ادامه دهیم».

معاهده نیو استارت در سال ۲۰۱۰ توسط «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور وقت روسیه و «باراک اوباما» رئیس جمهور وقت  آمریکا به امضا رسید. در حال حاضر این توافقنامه تنها عامل کنترل تسلیحات بین دو کشور است که هنوز لازم الاجراست و در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود.

این پیمان در صورت توافق دو طرف تنها تا ۵ سال دیگر یعنی سال ۲۰۲۶ قابل تمدید است. مسکو از واشنگتن خواسته تمدید این سند را به تعویق نیندازد و آن را استاندارد طلایی در حوزه خلع سلاح توصیف کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید