سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه بیان کرد پیام تهران به واشنگتن این است: به جامعه جهانی برگرد، به تعهدات خود عمل کن، دست از یاغی گری بر دارد در این صورت جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.

به جامعه جهانی برگرد و دست از یاغی‌گری بردار

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تاکید کرد: پیام تهران به واشنگتن روشن است، به جامعه جهانی برگرد، به تعهدات خود عمل کن، دست از یاغی‌گری بردارد که در این صورت جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب زاده صبح امروز یکشنبه در نشست مطبوعاتی خود با بیان اینکه وزیر امور خارجه کشورمان در روز دوشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می کند گفت: آقای رئیس جمهور نیز در روز سه شنبه در این مجمع سخنرانی خواهد کرد که البته اینها برنامه ریزی های اولیه است و با توجه به برگزاری آنلاین نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل ممکن است در وقت این سخنرانی ها تغییراتی ایجاد شود.

سعید خطیب زاده در مورد اظهارات شب گذشته پامپئو و ادعای آمریکا مبنی بر بازگشت تحریم های پیشین شورای امنیت علیه ایران با بیان اینکه آمریکایی ها با اقدامات خود ناامنی، جنگ، خشونت در عرصه جهانی به وجود آوردهاند، گفت: ما در حال حاضر شاهد میراث شوم سال ها حضور آمریکا در مناطق مختلف دنیا به ویژه غرب آسیا هستیم.

وی با اشاره به مخالفت جهانی با اقدام آمریکا گفت: اقدام آمریکا یک نوع گردن کشی و قلدری است و آنها یک اقدام جدیدی را به لیست قلدری های خود اضافه کردند.

این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: اقدامات آمریکایی ها یک هیاهو برای هیچ است، من فکر می کنم که آمریکایی ها در حال گذراندن تلخ ترین روزها و ساعت های تاریخ خود هستند. انتخاب آمریکا این بوده که در طرف اشتباه تاریخ بایستد.

خطیب زاده افزود: پیام تهران به واشنگتن روشن است، به جامعه جهانی برگرد، به تعهدات خود عمل کن و دست از یاغی گری بردار، در آن صورت جامعه جهانی تو را خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه امیدوارم آمریکا پیام دنیا را گرفته باشد تصریح کرد: فضای دنیا در حال تغییر است و به دلیل سیاست های کوته بینانه ترامپ و شرکای آن اولین قربانی تغییر در نظام بین الملل آمریکا است.

سخنگوی وزارت خارجه در مورد اقدام احتمالی آمریکا برای بازرسی از کشتی ها و هواپیماهای ایرانی گفت: هر نوع اقدامی که ناقض حاکمیت جمهوری اسلامی و قوانین و مقررات بین المللی باشد از سوی ایران با جدیت و بدون لحظه ای تردید پاسخ داده خواهد شد.

خطیب زاده در همین ارتباط خاطرنشان کرد: پیام های لازم در ادوار مختلف به آمریکا داده شده است و بار دیگر داده می شود. ما به آنها تاکید می کنیم دست از راهزنی دریایی و هوایی بردارند. چرا که دوران راهزنی تمام شده است.

این دیپلمات کشورمان در پاسخ به سوالی در مورد اظهارات وزیر خارجه انگلیس مبنی بر اینکه برجام کامل نیست و نیازمند این است که در آن تمهیداتی ایجاد شود، گفت: واقعیت این است که بارها پاسخ اینگونه اظهارات داده شده است، برجام توافقنامه ای است که یک بار با مذاکره جمع بندی و نهایی شد، امضا شد و مهر و موم شد و هر اقدامی که بخواهد این مهر و موم را باز کند به معنای پایان برجام است. از تمام کشورها می خواهیم که به بدیهیات حقوق بین الملل و تعهدات خود پایبند باشد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید