وزیر خارجه آمریکا با اتهام‌زنی به رئیس‌جمهور ونزوئلا اورا یک قاچاقچی مواد مخدر خواند.

پمپئو: مادورو قاچاقچی مواد مخدر است
به گزارش  سلام نو به نقل از افکارنیوز، وزیر خارجه آمریکا با چشم بستن بر روی تحریم‌های غیر انسانی دولت متبوعش علیه ملت ونزوئلا ، شرایط در این کشور را بحرانی توصیف کرد.

مایک پمپئو که در سفر دوره‌ای در آمریکای جنوبی به سر می‌برد، در حساب توییتر خود آورد: اوضاع در ونزوئلا یکی از بدترین بحران‌های ایجاد شده از سوی بشر در سطح جهان است. ما برای ارائه کمک‌های بشردوستانه از رهبری منطقه‌ای برزیل استقبال می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا در پیام دیگری مدعی شد: هر روزی که مادورو در قدرت می‌ماند، یک روز دیگر نیازهای مردم ونزوئلا نادیده گرفته می‌شود. ایالات متحده به همراه شرکای برزیلی خود مفتخر است که به ونزوئلایی‌های فراری از رژیم نامشروع مادورو کمک کرده و در مواقع ضروری از آن‌ها حمایت می‌کند.

پمپئو ضمن بازدید از یک اردوگاه پناهندگان در مرز برزیل و ونزوئلا ، مدعی شد: نیکلاس مادورو بلایی بر سر ونزوئلا آورده که ۵ میلیون نفر از مردم، این کشور را ترک کرده‌اند، او باید از قدرت کنار رود. او یک قاچاقچی مواد مخدر است که به دست خود کشورش را نابود کرد.

مدعاهای وزیر خارجه آمریکا با نادیده گرفتن اقدامات مداخله جویانه این کشور در امور داخلی ونزوئلا و تلاش برای ایجاد ناآرامی، کودتا و شورش عنوان می‌شود. دولت آمریکا از سال ۲۰۱۸ به این سو و به دنبال پیروزی مجدد نیکلاس مادورو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، با غیر قانونی خواندن این انتخابات رهبر مخالفان این کشور را به عنوان رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا به رسمیت شناخت.

پس از آن آمریکا از هیچ تلاشی برای بر هم زدن آرامش و ثبات در ونزوئلا مضایقه نکرد و از طراحی کودتا گرفته تا حمایت از مخالفان و وضع تحریم‌های غیر انسانی از هیچ تلاشی در مسیر براندازی دولت مشروع مادور فروگذار نکرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید