دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد احتمال دخالت چین در روند انتخابات بیش از روسیه است چرا که پکن خواهان پیروزی جو بایدن است.

چین از روسیه بدتر است!

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، رئیس جمهور آمریکا، «کریستوفر ورای» مدیر اف‌بی‌آی را به چشم‌پوشی از تهدیدی متهم کرده که از جانب چین متوجه روند انتخاباتی ۲۰۲۰ است.

ورای در جلسه استماعی که روز پنجشنبه در کنگره برگزار شد؛ تمام تلاش خود را به کار بست تا روسیه را عامل اصلی انحرافات انتخاباتی به ویژه علیه کارزار «جو بایدن» نامزد دموکرات این دور از رقابت‌ها نشان دهد.

ترامپ هم در انتقاد از ورای گفت: گمانم مشکلمان با چین به مراتب بزرگتر از مشکلی باشد که با روسیه داریم. فکر می‌کنم چین مشکل خیلی بزرگتری است. اینکه به روسیه هم فکر می‌کنید خوب است؛ اما پس چین چه می‌شود؟

به گزارش مهر، تا انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا که موعد آن ۱۳ آبان است، فاصله زیادی باقی نمانده و نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه این رقابت، با انگیزه جلب آرای مردمی، به اتهام‌زنی علیه یکدیگر روی آورده‌اند. برای مثال در حالی که بایدن رقیب جمهوریخواه را به تبانی با روسیه متهم می‌کند؛ ترامپ هم طرف مقابل را دست‌نشانده چین می‌داند. این در حالی است که مسکو و پکن بارها هشدار داده‌اند که احزاب آمریکایی نباید حین تسویه حساب داخلی، پای بازیگران خارجی را وسط بکشند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید