۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰
کد خبر: 55172809

ژنرال جیم هاکنهال، رئیس اطلاعات دفاعی انگلیس اعلام کرد موشک‌های کروز «بوروستنیک» مجهز به توان هسته‌ای روسیه می‌تواند چندین سال در جو باقی بماند و هر لحظه ممکن است تهدید ایجاد کند.

 انگلیس نگران توان موشکی روسیه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اطلاعات دفاعی انگلیس گفت: مسکو در حال آزمایش یک سامانه موشک کروز با توان هسته‌ای و فرو صوت است که برد بالایی دارد و اجازه حمله از جهات غیر قابل پیش‌بینی را می‌دهد.

این مقام اطلاعاتی در گردهمایی ائتلاف "پنج چشم" که گفت موشک بوروستنیک با تاخیر تقریبا اندک عمل می‌کند، همچنین به سرمایه‌گذاری مسکو روی قابلیت‌های زیردریایی و دریانوردی‌اش اشاره کرد و افزود این موارد به نیروهای مسلح روسیه قدرت می‌دهد تا به زیرساخت نظامی و غیرنظامی حمله کند.

این نظامی ارشد انگلیس همچنین گفت: این قابلیت‌ها در کنار هم به روس‌ها امکان می‌دهد زیرساخت‌های غیرنظامی و نظامی انگلیس و متحدانش را در معرض خطر حمله مستقیم هم با مواد منفجره متعارف و هم با سلاح هسته‌ای قرار دهند، گزینه‌ها را محدود کنند و یا در زمان بحران تلفات را افزایش دهند.

موشک کروز بوروستنیک یکی از شش تسلیحات استراتژیک است که در مارس ۲۰۱۸ به دست ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه رونمایی شد. ائتلاف اطلاعاتی پنج چشم متشکل از آژانس‌های استرالیا، کانادا، نیوزیلند، انگلیس و آمریکاست.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید