صفر فرهمندجم، رئیس اتحادیه خواربارفروشان گفت: موجودی روغن جامد در بازار کاهش یافته است و این کمبود عرضه موجب گرانی این کالا می شود.

کمبود و گرانی روغن جامد در بازار/ قیمت هر شانه تخم مرغ به ۳۳ هزار تومان رسید

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، رئیس اتحادیه خواربارفروشان از عرضه نشدن روغن جامد به بازار خبر داد و گفت: به احتمال زیاد دلیل این کمبود عرضه، تغییر قیمت است.

صفر فرهمندجم در خصوص کمبود روغن جامد در بازار اظهار کرد: حدود دو هفته است که موجودی این کالا در بازار کاهش یافته و البته توزیع کم شده و به نوعی انجام نمی‌شود و گرنه اگر موجود باشد، فروشندگان می‌فروشند.

وی با اشاره به اینکه مدتی است تقاضا افزایش یافته ولی عرضه کم شده است، در خصوص دلیل کمبود عرضه روغن جامد از سوی تولیدکنندگان گفت: دلیل کمبود روغن جامد در بازار ممکن است تغییر قیمت و یا کمبود مواد اولیه باشد که البته به احتمال زیاد دلیل آن تغییر قیمت است و باید منتظر بود و دید که چه تغییری خواهد کرد.  

مدتی است که روغن جامد در بازار کم شده و آنچه موجود باشد نیز با قیمتی بیش از نرخ مصوب عرضه می شود. این وضعیت نشانگر احتمال افزایش قیمت این کالاست. اگر این افزایش قیمت رخ دهد، گرانی روغن جامد در سال جاری برای دومین بار رخ خواهد داد. بر اساس مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار در ۱۴ تیرماه مقرر شد روغن‌های مایع ۱۲ درصد و روغن‌های جامد و نیمه‌جامد ۱۴ درصد افزایش یابد. در صورت تغییر قیمت دوباره، این دومین گرانی در سه ماه اخیر خواهد بود.

تخم‌مرغ هم گران شد

رئیس اتحادیه خواربارفروشان در خصوص قیمت تخم‌مرغ نیز افزود: امروز قیمت عمده هر شانه تخم‌مرغ  به ۳۳ هزار تومان رسید.

این روزها گرانی تخم‌مرغ بیش از نرخ مصوب آن که ۲۰ هزار تومان است، عرضه و فروخته می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
    0 0
    چرا روغن نیست چرا کره نیست چرا قیمت پنیر به اندازه ی گوشت گران است چرا برنج گران است چرا حقوق من بیمه بیکاری بگیر با یک مادر مریض ۱۸۰۰ است من و امثال من که تازه مستاجر هم هستند چکار کنیم به زانو در آمده ایم یا فریاد رس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید