قیمت خودروهای داخلی طی روزهای اخیر به صورت باورنکردنی با افزایش قیمت در بازار مواجه شده است.

افزایش قیمت باور نکردنی خودرو طی روزهای اخیر+ جدول
به گزارش سلام نو، بازار خودرو در هفته سوم شهریورماه روزهای پر التهابی را سپری کرد. شیب تند افزایش قیمت ها در این هفته به میزانی بود که معاملات را به کمترین سطح خود رساند. تغییر روزانه قیمت ها تعداد زیادی از فروشندگان را از بازار خارج کرد زیرا آنها حاضر نبودند در این شرایط خودروهای در اختیار خود را به بازار عرضه کنند. اندک فروشندگان حاضر در بازار نیز قیمت هایی برای خودروهای در اختیار خود اعلام می کردند که خارج از تصورات خریداران بود. البته باز هم در این شرایط اندک خریدارانی به منظور تبدیل دارایی نقدی خود به کالای با دوامی مانند خودرو در بازار آمدند. این در حالی است که صنف فروشندگان تاکید دارد قیمت خودرو در حالی نزولی شدن است. اما مشاهدات و گزارش های میدانی قادر به تایید خبر کاهش قیمت نیست. در هفته سوم نسبت به هفته دوم دامنه تغییر قیمت ها بین ۱۲ تا ۳۸ درصد بود در حالی در بررسی مشابه برای هفته دوم و اول شهریور ماه محدوده افزایش قیمت ها محدود به ۱۰ درصد بود.

کف قیمت خودرو بالا آمد
پراید ۱۳۱ در بازار ۹۸ میلیون تومان قیمت خورد تا کف قیمتی در بازار خودرو به نزدیکی ۱۰۰ میلیون تومان برسد. تثبیت ۹ رقمی شدن قیمت پراید ۱۱۱ با ورود این خودرو به کانال ۱۱۰ میلیون تومان، نزدیک شدن قیمت ۲۰۶ تیپ ۲ به کانال ۲۰۰ میلیون تومانی از مهمترین اخبار  بازار خودرو طی هفته سوم شهریورماه بود.درمجموع در پایان سومین هفته از شهریورماه قیمت محصولات پرتیراژ رکوردهای جدیدی را به خود دید.

تثبیت پراید ۱۱۱ در کانال بالای ۱۰۰ میلیون تومانی
بسیاری از کارشناسان همزمان با اعلام خبر خروج پراید از بازار خودرو در سال گذشته معتقد بودند خروج پراید از چرخه تولید باعث خواهد شد که کف قیمت خودرو در بازار ۱۰۰ میلیون تومان شود. حال در شرایطی که به گفته مسوولان سایپا، پراید نزدیک به ۵۰ روز است که از چرخه تولید خارج شده و هنوز اعضای این خانواده در بازار حضور دارند شاهد هستیم که کف قیمت خودرو به ۱۰۰ میلیون تومان نزدیک شده است.
در حال حاضر پراید ۱۳۱ به عنوان خودروی کف بازار از سوی فروشندگان با قیمت ۹۸ میلیون تومان عرضه شده است. به گفته فعالان این بازار چنانچه این خودرو در ماه های آینده با توجه به توقف تولید از بازار نیز خارج شود باز هم شاهد بالا آمدن بیشتر قیمت کف بازار خواهیم بود.هفته گذشته ورود پراید ۱۱۱ به محدوده قیمتی ۱۰۰ میلیون تومان اتفاق ویژه محسوب شد حال  این خودرو طی یک هفته توانسته ۱۰ میلیون دیگر به قیمت خود اضافه کند و با قیمت ۱۱۰ میلیون تومان در بازار حضور داشته باشد.این میزان افزایش قیمت را می توان این گونه تفسیر کرد که شاید پراید ۱۱۱ به این زودی ها قصد بازگشت به کانال های پایین تر قیمتی را نداشته باشد.البته طی هفته جاری چالش پلاک نشدن اعضای حاضر از خانواده پراید در بازار مرتفع شد در غیر این صورت این امکان وجود داشت که قیمت دو عضو خانوده پراید بیش از این افزایش یابد.

سرعت بالای ۲۰۶ صندوق دار در جاده افزایش قیمت
خانواده ۲۰۶ نیز این هفته رکوردهای قیمتی را در این هفته به نوعی جا به جا کرد. این خانواده که پیش تر پرجمعیت تر بود در حال حاضر تنها با سه عضو در بازار حضور دارد. ارزان ترین عضو این خانواده پژو ۲۰۶ تیپ ۲ است که ۱۹۸ میلیون تومان قیمت دارد.تیپ ۵ این خودرو نیز این هفته ۲۴۰ میلیون تومان از سوی فروشندگان تعیین شد تا رکوردی جدیدی توسط این عضو خانواده ۲۰۶ ثبت شود.۲۰۶ صندوق دار نیز با فاصله اندکی پشت سر تیپ ۵ این خودرو در جاده افزایش قیمت حرکت کرد.متقاضیان مدل صندوقدار ۲۰۶ باید برای خرید این خودرو ۲۳۸ میلیون تومان پرداخت می کردند.در شرایطی که در حال حاضر پژو ۲۰۶ تیپ ۵ بیشترین قیمت را در میان این خانواده دارد اما بیشترین رشد قیمت به نسبت هفته گذشته از آن مدل صندوقدار این خودرو است و پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از این حیث در رده دوم قرار دارد.

 قیمت خانواده سمند به یک میزان قد کشید
خانواده سمند نیز همانند خانواده پژو ۲۰۶ با سه عضو در بازار حضور دارد. هر سه عضو این خانواده طی هفته جاری به یک میزان رشد قیمت را تجربه کردند.سمند LX ساده به عنوان کف قیمتی این خانواده با قیمت ۱۷۳ میلیون تومان در دسترس خریداران بود.همین خودرو با موتور EF۷ نیز خود را به قیمت ۲۰۰ میلیون تومان نزدیک کرد و با قیمت ۱۹۸ میلیون تومان در بازار موجود بود.متقاضیان سمند سورن هم برای خرید این خودرو باید ۲۱۸ میلیون تومان پرداخت می کردند.

تیبا صندوقدار در نزدیکی محدوده ۱۲۰ میلیونی دیده شد
خانواده کم جمعیت تیبا دو عضو دارد. در این خانواده مدل هاچ بک (بدون صندوق عقب) هوادار بیشتری بین متقاضیان دارد و همین مساله همواره یک فاصله قیمتی میان دو عضو این خانواده ایجاد کرده است.تیبا صندوق دار با ثبت قیمت ۱۱۷ میلیون تومانی خود را به نزدیک محدوده ۱۲۰ میلیون تومانی رسانده البته مشخص نیست بتواند به این محدوده ورود کند یا خیر.مدل هاچ بک این خودرو یعنی تیبا ۲ نیز در میانه های کانال ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیون تومانی قرار دارد.متقاضیان تیبا ۲ باید برای خرید این خودرو ۱۲۷ میلیون تومان به حساب فروشندگان واریز کنند.ساینا نیز که همواره قیمتی حول و حوش تیبا ۲ دارد با قیمت ۱۲۸ میلیون تومان در بازار خرید و فروش شد.

 
کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید