منابع لبنانی از شعله‌ور شدن آتش گسترده در بندر بیروت خبر دادند.

تصاویری از آتش سوزی دوباره در بیروت+ فیلم

به گزسلام نو به نقل از فرارو، چند هفته پس از انفجارهای مرگبار در بندر بیروت، آتش‌سوزی مهیب دیگری در این بندر روی داد.

به گزارش پایگاه خبری «النشره»، «آتشی بزرگ» در بندر بیروت شعله‌ور شده است و نیروهای امدادی در تلاش هستند تا آتش را خاموش کنند.

پایگاه خبری «ال.بی.سی» در این خصوص گزارش داد که این آتش‌سوزی در منطقه «السوق الحره» (بازار آزاد) در بندر بیروت رخ داده و اطلاعات اولیه حاکی از آن است که این آتش‌سوزی در یک انبار روغن و لاستیک‌ به وقوع پیوسته است.

یک مقام نظامی در گفت‌وگو با ال.بی.سی از مردم خواست که از اطراف بندرگاه فاصله بگیرند. او همچنین گفت که با توجه به «شدت آتش‌سوزی» نیروها در حال تخلیه محل هستند.

ارتش لبنان نیز در این خصوص گفت که عملیات اطفای حریق آغاز شده و نیروهای ارتش در این عملیات مشارکت خواهند داشت.

«جورج کتانه» دبیر کل صلیب سرخ لبنان در این خصوص گفت این آتش‌سوزی عمدی نیست و به انفجار نخواهد انجامید. او در ادامه گفت که تنها یک نفر در پی این آتش‌سوزی دچار تنگی نفس شده است.

پایگاه خبری «لبنان ۲۴» نیز با گزارش این خبر نوشت که هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نشده است.

«باسم القیسی» مدیر کل بندر بیروت در خصوص این آتش‌سوزی گفت: «آتش‌ مهار شده است؛ اما به علت [آتش‌گرفتن] لاستیک‌ها دود زیاد است. تا به این لحظه، آتش‌سوزی در نتیجه انفجار نبوده. زود است که [اکنون] علت آن مشخص شود».

کاربران شبکه‌های اجتماعی با انتشار تصاویری از آتش‌سوزی امروز در بندر بیروت، نوشته‌اند که به دلیل نبود ایستگاه دائمی آتش‌نشانی در بندر بیروت، مأموران دیر به محل حادثه رسیدند. بعضی از آنها در همان دقایق اولیه بروز آتش‌سوزی، دولت لبنان را به اهمال و بی‌مسئولیتی در قبال چنین حوادثی متهم کرده‌اند.

عصر روز ۴ اوت ۲۰۲۰ (۱۴ مرداد ۱۳۹۹) دو انفجار بزرگ در بندر بیروت، پایتخت لبنان رخ داد و موج ناشی از انفجار باعث وارد شدن خسارات گسترده به ساختمان‌های اطراف محل انفجار شد. انفجار دوم که بسیار قدرتمندتر از اولی بود، باعث کشته شدن ۲۲۰ نفر و زخمی شدن حدود ۷ هزار نفر شد. بیش از ۳۰۰ هزار نفر نیز بر اثر این حادثه بی‌خانمان شده‌اند. علت انفجار ذخیره ۲ هزار و ۷۵۰ تن نیتراتِ آمونیوم بود که به مدت شش سال در گمرک بندر بیروت بدون ایمنی کافی نگهداری شده بود.

چند روز پس از آن حادثه و در پی بالا گرفتن اعتراض‌های گسترده مردمی در لبنان علیه فساد و بی‌کفایتی موجود در دولت، حسن دیاب، نخست‌وزیر استعفا داد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید