شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهای مختلف جهان به مرز ۲۸ میلیون نفر نزدیک شد.

 شمار مبتلایان کرونا در جهان به ۲۸ میلیون نزدیک شد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، تا لحظه ثبت این گزارش تا کنون ۲۷,۹۳۱,۴۳۰ تن مبتلا و ۹۰۵,۳۵۷ تن بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند.

سایت ورد اُ میترز آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

«آنتونی فائوچی» مدیر مؤسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ادعاهای اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا را مبنی بر آماده شدن واکسن کرونا تا انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ۹۹) رد کرد. بنا بر گزراش شبکه «سی ان بی سی»، فائوچی که یکی از اعضای کلیدی کارگروه کاخ سفید در زمینه مقابله با کرونا است، روز گذشته (سه شنبه) در یک کنفرانس خبری تصریح کرد که آماده شدن واکسن کرونا تا انتخابات آمریکا بعید است و احتمالاً تا پایان سال جاری میلادی این واکسن آماده می‌شود.  ترامپ روز دوشنبه هفته جاری نیز در یک کنفرانس خبری با تکرار ادعاهای خود گفته بود که واکسن کووید-۱۹ احتمالاً تا روز انتخابات آماده توزیع خواهد بود.

همچنین نتایج بررسی‌های دانشکده طب و انجمن بیمارستان کودکان آمریکا نشان می‌دهد بازگشایی مدارس به شیوع بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان و نوجوانان دامن می‌زند.بر اساس گزارش این مراکز در حال حاضر، نزدیک به نیم میلیون کودک و نوجوان در آمریکا به کرونا مبتلا شده اند. این آمار در بازه زمانی بیست اوت تا سوم سپتامبر با افزایش ۱۶ درصدی همراه بوده است.

وضعیت هند که به رتبه دوم جدول آلوده ترین کشورهای دنیا رسیده است همچنان وخیم است. میزان ابتلا به کرونا در روز گذشته در این کشور ۹۰ هزار تن اعلام شد که در نوع خود بی سابقا است. در یک روز اخیر کرونا در هند جان ۱۱۱۵ نفر دیگر را گرفت که این بیشترین آمار قربانیان روزانه کرونا در سراسر جهان است.

برزیل نیز گرچه در هفته های اخیر با کاهش مرگ و میر ابتلا روبرو بوده اما روز گذشته ۵۱۶ مورد فوتی را ثبت کرد. کشورهای آرژانتین و مکزیک نیز به ترتیب روز گذشته ۱۲,۰۲۷ و ۳,۴۸۶مورد ابتلای جدید را شناسایی کردند. در پرو نیز روز گذشته ۴,۶۱۵ مورد جدید شناسایی شد.

اما در روسیه میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت این کشور گفت: واکسن جدید کووید-۱۹ روسی با نام «اسپوتنیک۷» در اختیار مردم سراسر جهان قرار خواهد گرفت. او با اشاره به اینکه در یک ماه گذشته بیش از ۴۰ هزار نفر در روسیه از واکسن جدید استفاده کرده‌اند، افزود: تاکنون هیچ موردی از حساسیت و عوارض منفی در بین این افراد مشاهده نشده و ایمنی بلندمدت واکسن به اثبات رسیده است. وزیر بهداشت روسیه از ثبت تقاضای ۴۰ کشور جهان برای دریافت واکسن اسپوتنیک ۷ خبر داد و گفت: روسیه آمادگی دارد این واکسن را در دسترس مردم جهان قرار دهد.

در انگلیس نیز کرونا باعث شد تا مقامات این کشور تجمع بیش از ۶ نفر را ممنوع کنند. به گزارش فرانس ۲۴، درحالیکه میزان ابتلا به کرونا در انگلیس به طور روزانه رو به افزایش است، مقامات این کشور تصمیم گرفته‌اند تجمع بیش از شش نفر را در یک نطقه ممنوع کنند. پیش از این تجمع بیش از سی نفر به صورت همزمان ممنوع بود اما روز یکشنبه تعداد ابتلای روزانه به کووید ۱۹ در این کشور به ۳۰۰۰ نفر رسید تا مقامات انگلیسی این محدوده را به شش نفر برسانند.

اسپانیا دیگر کشور اروپایی نیز این روزها شاهد اوج گیری ویروس کرونا است و تعداد مبتلایانش به طور قابل توجهی روبه افزایش است. روز گذشته این کشور ۸,۹۶۴ مورد ابتلا را ثبت کرد.

در فرانسه نیز اوج گیری کرونا مشکلاتی را ایجاد کرده به طوری که روز گذشته ۶,۵۴۴ مورد ابتلا در این کشور شناسایی شد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید