اسماعیل هنیه، رییس دفتر حماس اعلام کرد گروه‌های فلسطینی باید اختلافات را کنار گذاشته و با توجه به شرایط کنونی دولت وحدت ملی را تشکیل دهند.

دولت وحدت ملی در فلسطین تشکیل شود

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، هنیه که در جریان سفر به بیروت پایتخت لبنان با تلویزیون فلسطین سخن می گفت و اظهاراتش روز دوشنبه منتشر شد، افزود: دولت وحدت ملی در کرانه باختری و نوار غزه ۳ ماموریت اصلی خواهد داشت و می‌تواند مقدمه‌ای برای پایان دادن به دودستگی و اختلافات داخلی باشد.

رییس دفتر سیاسی حماس ادامه داد، ماموریت های دولت وحدت ملی یکپارچه‌سازی موسسات و نهادهای تشکیلات خودگردان در کرانه باختری و نوار غزه، زمینه‌سازی برای انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی و پایان دادن به محاصره نوار غزه و مقابله با طرح‌ها و برنامه‌های دشمن صهیونیستی در کرانه باختری خواهد بود.

هنیه که از چهارشنبه گذشته به لبنان سفر کرد، گفت که در جریان نشست رهبران گروه‌های فلسطینی در بیروت و رام الله، تصمیم گرفته شد کمیته‌ای به منظور بررسی چگونگی پایان دادن به دو دستگی فلسطینیان تشکیل شود.

وی تاکید کرد که نشست مزبور به منظور بررسی چالش‌ها و تهدیدات پیش‌روی مساله فلسطین و با هدف نجات پروژه ملی فلسطین و سر و سامان دادن به اوضاع داخلی برگزار شد.
هنیه در جریان سفر به بیروت تاکنون با مقام های عالی رتبه لبنان ، سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان و شماری از مقام های فلسطینی مستقر در لبنان دیدار و گفت و گو کرد.

بازدید از اردوگاه های مختلف فلسطینی در لبنان از حمله عین الحلوه از دیگر برنامه های وی اعلام شده است.

بیش از نیم میلیون فلسطینی آواره از زمان اشغال کشور خود در سال ۱۹۴۸ میلادی در ۱۲ اردوگاه و خارج از آنها در لبنان زندگی می کنند.

در حال حاضر بیشترین آمار آوارگان جهان مربوط به فلسطینی ها است و پیش بینی می شود تعداد آنان تا پایان سال ۲۰۲۰ به بیش از ۷ میلیون نفر برسد. در مقطع فعلی ۵ میلیون آواره فقط در کشورهای عربی اطراف فلسطین اسکان یافته اند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید