عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام اخیر امارات برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با هدف جبران شکست‌ها و ناکامی‌ها و سیاست‌های ترامپ در داخل آمریکا اجرا شده است.

جمهوری اسلامی نسبت به بازشدن پای اسرائیل به منطقه بیکار نخواهد نشست

حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره عادی‌سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: اقدام امارات در عادی‌سازی آشکار روابط با رژیم صهیونیستی، در راستای اهداف نامشروع این رژیم اشغالگر و برخلاف منافع جهان اسلام به‌ویژه مردم فلسطین است.

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: به اعتقاد من تعجیلی که از سوی آنها صورت گرفت برای اینکه این روابط در این مقطع در یک نمایش تصنعی انجام شود، بیشتر برای ایجاد زمینه تبلیغاتی به نفع آقای ترامپ در آمریکاست.  چرا که لابی صهیونیست‌ها، بیشترین استفاده را از ریاست جمهوری ترامپ برای فشار بر ملت‌های مسلمان منطقه، توطئه علیه مسلمین در عراق، سوریه و یمن و ... انجام داده‌ و سعی کرده‌اند در این مدت حاشیه امنی برای رژیم صهیونیستی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام انصاری به مساله انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس و طرح‌های توسعه‌طلبانه و خائنانه دیگری که ترامپ در این مدت انجام داده است اشاره کرد و گفت: صهیونیست‌ها برای تکرار دوره ریاست جمهوری ترامپ و استفاده بیشتر از روحیات تجاوزگری، از طریق داماد وی که یک یهودی صهیونیست است سعی کرده‌اند برخی از کشورهای منطقه را با خودشان همراه کنند.

وی یادآور شد: آنها تلاش کردند نمایشی را از عادی‌سازی روابط به راه بیندازند و آن را به عنوان یک دستاورد دیپلماتیک برای سیاست خارجی ترامپ در داخل آمریکا تبلیغ کنند و از این طریق بر ناکامی‌ها و شکست‌هایی که ترامپ در داخل آمریکا در مهار کرونا و هم در سرکوب سیاه‌پوست‌ها داشته سرپوش بگذارند و علیرغم فاصله معناداری که ترامپ ظرف یکی دو ماه گذشته نسبت به رقیب دموکرات خود پیدا کرده،  وی را موفق جلوه دهند.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ اقدام امارات بیش از آنکه عادی‌سازی روابط را در پی داشته باشد، برای جبران شکست‌های ترامپ در داخل آمریکا اجرا شده و من اطمینان دارم که رژیم امارات تحت فشار وزیر خارجه آمریکا و شخص ترامپ این اقدام را در این مقطع انجام داده است.

انصاری تاکید کرد: همانطور که رهبر انقلاب اسلامی هم فرمودند این اقدام ماندگار نخواهد بود و به عنوان لکه ننگ بر پیشانی امارات باقی خواهد ماند. ضمن اینکه مردم منطقه، از آرمان فلسطین نمی‌گذرند و اجازه نخواهند داد که امارات متحده عربی و کشورهایی که احیانا بخواهند به عادی‌سازی روابط بپیوندند، منطقه را جولانگاه رژیم صهیونیستی کنند و این اقدام چه بسا میدان وسیع‌تری برای مبارزین و آزادیخواهان فراهم کند.

وی اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را اقدامی خائنانه دانست و گفت: اظهارات مقامات آمریکایی در فرودگاه ابوظبی مشخص‌کرد که این یک توطئه علیه جبهه مقاومت و ایران است.

این فعال سیاسی ادامه داد: مایه تاسف است که مقامات آمریکایی با وقاحت در یک کشور اسلامی اعلام می‌کنند که می‌خواهند جبهه مشترک آمریکایی- اسراییلی- عربی علیه ایران ایجاد کنند و جمهوری اسلامی را که در 40 سال گذشته همواره از آرمان فلسطین و از مبارزه به حق آزادیخواهان این سرزمین دفاع کرده را به عنوان دشمن تلقی کنند و اسرائیل که دستش به خون هزاران فلسطینی و مسلمان عرب آغشته است را به عنوان هم‌پیمان و دوست تلقی کنند.

 انصاری تاکید کرد: مردم منطقه، مبارزین مسلمان و غیرتمندانی که همواره از اینکه یک کشور و ملت توسط یک رژیم نژادپرست، کودک کش غصب شده، مترصد فرصت هستند تا این سرزمین غصب شده را آزاد کنند مطمئنا این اقدام را هم انجام خواهند داد.

وی با تاکید بر اینکه زمانی که رژیم صهیونیستی حضور خود را در منطقه توسعه دهد همپای این حضور، آسیب‌پذیری این رژیم غاصب در این میدان بیشتر خواهد شد، گفت: رژیم‌های عربی منطقه فکر نکنند که می‌توانند با اتکا به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای خودشان حاشیه امن درست کنند چرا که در میان مدت و دراز مدت در کشور خودشان از ناحیه مسلمانان مورد نفرت و ترس قرار خواهند گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: جمهوری اسلامی هم اگر احساس کند که اینها با توطئه می‌خواهند پای صهیونیست‌ها را به منطقه باز کرده و فضا را برای حضور اسراییل در نزدیکی ایران فراهم کنند، بیکار نخواهد نشست.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید