غذا کلید بقا است! برای پخت غذا به اجاق گاز نیاز دارید. اجاق گاز یکی از مهم ترین لوازم آشپزخانه است و در هر خانه ای حداقل یک بار در روز از آن استفاده می شود، به همین دلیل خرید اجاق گاز مناسب و در عین حال شیک، اهمیت زیادی دارد.

۵ نکته ای که باید هنگام خرید اجاق گاز به آن ها توجه کنید

سلام نو پلاس: نکاتی در مورد خرید اجاق وجود دارد که باید آن ها را در نظر بگیرید. قبل از تصمیم گیری برای خرید اجاق، به نکات زیر توجه نمایید.

۱. نوع اجاق گاز

در هند اجاق گازی محبوب است زیرا این همان چیزی است که ما سال هاست از آن استفاده می کنیم. اما امروزه در بازار اجاق های برقی وجود دارد که با استفاده از برق کار می کنند، بنابراین نیاز گاز ال پی جی برای پخت و پز را از بین می برند. اجاق برقی نیز به همان خوبی اجاق گازی کار می کند. اجاق های برقی اتوماتیک هزینه بیش تری دارند و بیش تر آن ها به یک استارتر خودکار جریان الکتریکی احتیاج دارند.

۲. اندازه اجاق گاز

ابعاد اجاق گاز مهم ترین عامل در تصمیم گیری برای خرید اجاق است. اندازه آن باید به گونه ای باشد که در آشپزخانه شما جا بگیرد. بسیاری از خانه ها کابینت بندی و مکان خاصی برای اجاق دارند، بنابراین باید در خرید خود دقت کنید و اندازه مناسب را انتخاب نمایید. البته شرکت های سازنده اجاق نیز این موضوع را می دانند و سعی می کنند مدل هایی را تهیه کنند که استاندارد باشد، اما شما هنوز هم در اندازه گیری های خود باید دقیق باشید و با یک متر به فروشگاه بروید تا ابعاد را بررسی کنید.

۳. تعداد شعله ها

تا چندین سال پیش اکثر اجاق ها دو شعله بودند. اما شما باید به این نکته توجه کنید که چقدر وقت دارید تا همه چیز را آماده کنید. اگر شما یکی از کسانی هستید که در یک بازه زمانی کوتاه به یک وعده غذای کامل احتیاج دارید، اجاق گاز چهار شعله انتخاب مناسبی برای شما است.

۴. میزان استفاده

چه کسی قصد دارد از اجاق گاز شما استفاده کند و چند بار در روز قرار است از آن استفاده شود؟ اگر می خواهید از اجاق خود به طور مکرر استفاده کنید، اطمینان حاصل کنید که یکی از مارک های معتبر را خریداری می کنید.

۵. جنس اجاق گاز

شما این گزینه را دارید که بین اجاق گاز استیل و صفحه شیشه ای یکی را انتخاب کنید. اجاق گاز شیشه ای اخیراً به دلیل ظاهر براق خود، محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال هنگام پخت و پز و تمیز کردن نیاز به توجه و مراقبت بیش تری دارد، بنابراین به این نکته توجه کنید. تفاوتی در قطعات داخلی اجاق گازهای استیل یا شیشه ای وجود ندارد و تفاوت اصلی تنها در ظاهر آن ها است و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند که بر حسب سلیقه خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید