فعالان حوزه رسانه تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه فرصت دارند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات کرونا ارسال کنند.

تمدید مهلت اصحاب رسانه برای تسهیلات کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: فعالان حوزه رسانه تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۱۱ شهریورماه فرصت دارند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات کرونا ارسال کنند.

به گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‎های داخلی آمده است: به اطلاع تمامی فعالان رسانه که تاکنون برای دریافت تسهیلات ویژه ناشی از خسارات شیوع کرونا، موفق به ثبت‌نام در سامانه کارا متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نشده‌اند، می‌رساند به عنوان آخرین فرصت، تا پایان وقت اداری سه شنبه ۱۱ شهریورماه مهلت دارند با در دست داشتن مدارک هویتی، شغلی و همچنین معرفی‌نامه از موسسات مطبوعاتی که مشغول به کار هستند، به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی مراجعه نمایند. 

 در دیگر استان‌ها، فعالان حوزه رسانه می‌توانند در مهلت مقرر به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ مراجعه و نسبت به ارائه مدارک خود اقدام کنند.

kara.mcls.gov.ir مخصوص کسب و کارهایی است که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند و در بین ۱۳ رسته شغلی که توسط ستاد مقابله با کرونا اعلام شده قرار می‌گیرند.این ۱۳ رسته شغلی پیش از این توسط کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا به عنوان مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در نظر گرفته شده‌اند.
اول، مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده شامل رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت صنعت معدن و تجارت است.
دوم، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌پذیرها، مهمانسراها، مسافرخانه‌ها، زائرسراها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین‌راهی و موزه‌ها؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
 سوم، حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری شامل هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت راه و شهرسازی است.
 چهارم، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت کشور است.
 پنجم، دفاتر خدمات مسافرتی، گردشگری و زیارتی؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان حج و زیارت است.
 ششم، تولید و توزیع پوشاک؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
 هفتم، تولید و توزیع کیف و کفش؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
 هشتم، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
 نهم، مراکز، باشگاه‌ها و مجتمع‌های ورزشی و تفریحی؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
 دهم، مراکز و مجتمع‌های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه‌ای؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری است.
 یازدهم، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.
 دوازدهم، مؤسسات خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی و تشخیصی شامل آزمایشگاهی و پاراکلینیکی فعال هستند.
 سیزدهم، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه؛ شناسایی این کسب و کارها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید