جهان مملو از مکان‌های زیبایی است که اکثر ما حتی از آن‌ها بی‌خبریم. از آبشارهای نفس‌گیر و شگفتی‌های طبیعی که باعث تحیر می‌شوند تا شهرهای گمشده اسرارآمیز و نشانه‌های عجیب و غریبی که هرگز از دیدنشان خسته نمی‌شوید.

۱۰ مکان زیبا در جهان برای جهانگردی

سلام نو پلاس: بازدید از لیستی کوتاه از همه مکان‌های زیبایی که در این سیاره وجود دارد می تواند به اندازه تمام عمرتان یا حتی بیشتر به طور بیانجامد. با این حال، ما فهرستی از چند جاذبه لیست را تهیه کردیم که همیشه باید در صدر لیست بازدیدها و گردش شما قرار داشته باشد؛ زیرا هر مقصد یک تجربه ناب در طول زندگی شماست.

۱.کاپادوکیا، ترکیه

کاپادوکیا نمونه‌ای زنده از طبیعت عجیب و در عین حال زیباست. این منظره شگفت انگیر مانند یک افسانه، تپه‌ها و تخته سنگ‌های بیگانه‌ای است که گویا از سیاره دیگری به زمین منتقل شده‌اند. انسان‌هایی که زمانی در اینجا زندگی می‌کردند از سطوح نرم منطقه برای ایجاد پناهگاه‌های زیرزمینی استفاده می‌کردند و انواع شگفتی‌های معماری عجیب را خلق می‌کردند. این منظره به تنهایی زیباست اما تعداد زیادی از بالن‌های هوای گرم نیز که در آسمان به پرواز درمی آیند و آسمان را از رنگ‌های قرمز، زرد، سبز و آبی پر می‌کنند به زیبایی و جذابیت این منطقه افزوده است.

۲. سواحل سفید، استرالیا

به راحتی می‌توان فهمید که چرا سواحل سفید استرالیا در میان عکس‌های سواحل جهان قرار دارد. بخش فوق العاده‌ای از شن و ماسه که به طول ۷ کیلومتر در حاشیه ساحل کشیده شده و سبب می‌شود که احساس کنید در قطعه خصوصی بهشتتان هستید و آرامش فراگیر این منطقه آرامش شما را دوچندان می‌کند. این ساحل از طریق قایق از جزیره همیلتون و بنادر شات هابور و ساحل ایرلای قابل دسترسی است. برای لذت بردن از بهترین منظره، از ساحل بهشت سفید، راهی تانگوپوینت شوید. سفر خود را با آهستگی ادامه دهید تا از ترکیب مسحور کننده رنگ‌ها لذت ببرید.

۳. حوضچه پریان، جزیره اسکای، اسکاتلند

با دیدن آب شفاف و فضای جادویی و افسانه‌ای این جزیره شگفت‌زده خواهید شد. اگر فردی ماجراجو باشید شنا در این جزیره تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود؛ اگر برای قدم زدن و تجربه آرامش به این جزیره سفر می‌کنید از آن خاطره‌ای فراموش نشدنی به یادگار خواهید داشت.

۴. پارک ملی گراند کانیون، ایالات متحده

بیش از ۵ میلیون نفر هر ساله تصمیم به بازدید از گراند کانیون می‌گیرند. اما دلیل جذابیت این منطقه چیست؟ گراند کانیون یکی از جادویی‌ترین مناطق کره زمین است. صرف نظر از اینکه چقدر در مورد گراند کانیون می‌خوانید، تجربه طلسم این منطقه غیرقابل توصیف است؛ زیرا هیچ چیز جادو شگفتی این منطقه را به شما عرضه نمی‌کند. بنظر می‌رسد که این منطقه جز ۷ شگفتی برتر دنیا است که مانند یک اثر هنری بی‌مانند توجهتان را جلب کرده و احساس بی‌نظیری را به شما هدیه می‌دهد. تجربه شما در بازدید از گراندکانیون با مشاهده غروب خورشید منحصر به فرد می‌شود. South Rim پر بازدیدترین بخش کانیون است که میزبان اکثر زیرساخت‌های توریستی، آثار تاریخی بومیان آمریکا را در خود جای داده است.

۵. هواکاچینا، پرو

منطقه‌ای بیابانی که خیره کننده است و شما را با زیبایی‌ها و شگفتی خارق العاده خود مسحور می‌کند. منطقه‌ای که از رنگ‌های قرمز و زرد زیبا و درخشنده‌ای مملود است و غروب خورشید بی‌نظیری را می‌آفریند. اگرچه این صحرا احتمالا محبوبیت صحرای نازکا را ندارد اما با روستاها و نخل‌های زیبا، تجسمی از رمز و راز و ماجراجویی را به افراد ماجراجو عرضه می‌دارد.

۶. سالاردی یونی، بولیوی

بزرگترین معدن نمک جهان نیز یکی از زیباترین شگفتی‌های جهان است. سالاردی یونی یکی از آن نقاشی‌های فانتزی مانند دوران رنسانس به نظر می‌رسد، اما با افتخار به عنوان یکی از خیره‌کننده‌ترین دیدنی‌های آمریکای جنوبی به شمار می‌رود. زیبایی بی‌نظیر این بیابان وسیع شما را متحیر خواهد کرد و جزایر عجیب و غریبی که در دریایی از نمک تشکیل شده‌اند منظره‌ای فراموش نشدنی را به نمایش می‌گذارند که مطمئناً برای همیشه در ذهن شما باقی خواهد ماند.

۷. دریاچه PLITVICE در پارک ملی، کرواسی

هیچ فهرستی از زیباترین مکان‌های جهان بدون نام بردن از دریاچه‌های Plitvice  در پارک ملی در کرواسی کامل نخواهد بود. این پارک مسحورکننده بزرگترین پارک ملی این کشور است و ۱۶ دریاچه کریستالی مشهور دارد که از طریق یکسری آبشارها و رودخانه‌ها به یکدیگر می‌پیوندند. این پارک در انتهای مسیری چوبی به طول ۱۸ کیلومتر قرار دارد که آبشارها و این دریاچه‌ را در دل خود جای داده و منظره‌ای بی‌نظیر از این منطقه ایجاد می‌کند. توده‌هایی از پروانه‌های رنگارنگ در طول مسیر شما را شگفت زده می‌کنند. این جاذبه گردشگری سالانه ۱۲۰۰۰۰ نفر را به خود جلب می‌کند.

۸. میلفورد ساند، نیوزیلند

خانه اپرای سیدنی، غارهای ویتومو و پل بندر سیدنی شما انواع جاذبه‌های گردشگری هستند که سفر به استرالیا و نیوزیلند را برای شما خاطره ساز می‌کنند. با این حال، لحظه بازدید میلفورد ساند، همه چیز را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این منطقه کوهستانی با ارتفاع ۱۶۹۲ متر جایی است که تمام تصویرسازی‌ها از ارباب حلقه‌ها را پیش چشم شما زنده می‌کند. جای تعجب نیست که میلفورد ساند سالانه بیش از ۵۰۰۰۰۰ بازدید کننده را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید با پای پیاده، از طریق هلیکوپتر یا از طریق تورهای اتوبوس از این منطقه دیدن کنید.

۹. کوههای RAINBOW ، ZANGYE DANXIA، چین

اگر عاشق همه چیزهایی هستید که گراند کانیون نماد آن است و به آسیا نزدیکتر از آمریکای شمالی هستید، برای دیدن کوه‌های رنگین کمان پارک زمین شناسی ملی Zhangye Danxia صبر نکنید. این منطقه به عنوان یکی از خیره کننده‌ترین مناطق جهان در نظر گرفته می‌شود و یکی از زیباترین مکان‌های سراسر چین به شمار می‌رد که به دلیل وجود مواد معدنی موجود در ماسه سنگ‌های آن، رنگ‌های چشمگیر قرمز، زرد و سبز را به نمایش می‌گذارد.

۱۰. ماچوپیچو، پرو

و بالاخره ماچوپیچوی بزرگ یا به اصطلاح تمدن گمشده اینکاها در این لیست حاضر است. ماچوپیچو در حدود سال ۱۴۵۰ ساخته شد و تقریباً ۱۰۰ سال قبل از فتح اسپانیا اشغال شد. این شهر شگفت انگیز هرگز توسط اسپانیایی‌ها کشف نشده و به معنای واقعی کلمه تا اوایل قرن بیستم فراموش شده بود؛ به این معنی که بیشتر شگفتی‌های معماری آن هنوز دست نخورده باقی مانده است. بالا رفتن از تپه‌ها به خودی خود یک ماجراجویی است و شما را مسحور این شهر مرموز می‌کند.

هر یک از این مکان‌ها با زیبایی، رمز و راز و نبوغ خود، منحصر به فرد هستند و باعث تعجب شما می‌شوند؛ هرچند هنوز بسیاری از شگفتی‌های این سیاره کشف نشده باقی مانده‌اند. کاوش در زیباترین مکان‌های جهان یک امر زمان‌بر است؛ زیرا مقصدهای بسیاری وجود دارد که می‌توانند لیست شما را تکمیل کنند، اما هر تجربه مطمئناً باورنکردنی، جذاب و بسیار باارزش است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید