به نظر می‌رسد مشکلات بارسا و مسی پیچیده‌تر و البته عمیق‌‎تر از یک اختلاف ساده با مدیریت باشگاه باشد وگرنه ستاره آرژانتینی این چنین جدی درخواست خود را به باشگاه نمی‌فرستاد.

چرا مسی قصد دارد بارسلونا را ترک کند؟ / جدایی مسی از بارسا؛ مشکل اما ممکن

سلام نو – سرویس ورزشی: حتی اگر در بحبوحه کرونا و سقوط بورس و هزار دردسر دیگر اسیر باشیم باز هم خبر جدایی لئو مسی از بارسلونا خبر مهمی است که دنیای فوتبال را تکان می‌دهد.

خبر جدایی مسی از بارسا دیشب و با فاصله کمی توسط روزنامه‌نگاران نزدیک به بارسا، اوله آرژانتین و چند رسانه مشهور دیگر ورزشی اعلام شد و باعث شد تا در ظرف کمتر از چند ساعت بیش از دو میلیون توئیت درباره مسی و اخبار پیرامونش زده شود.

ظاهرا ستاره آرژانتینی اعلام کرده که می‌خواهد از بارسا جدا می‌شود و حتی دیگر تمایلی به حضور در تمرینات این تیم ندارد.

اما دلیل این جدایی چیست؟ ناکامی بارسلونا؟ اختلاف با رئیس بارسلونا یا چیز دیگری؟ آنطور که برخی رسانه‌ها مدعی شدند اصلی ترین دلیل عصبانیت لیونل مسی، شکل جدایی لوییس سوآرز از بارسا و  تماس تلفنی کوتاه مدت رونالد کومان برای اعلام این خبر به دوست صمیمی مسی بوده است.

یک رسانه اسپانیایی دیگر هم مدعی شد که جمله ای که در گفت‌وگوی مسی و کومان خشم ستاره آرژانتینی را برانگیخته و باعث تصمیم او برای جدایی از بارسا شده این بوده که کومان در گفتگو با مسی گفته:" در این تیم دیگر از امتیاز خبری نیست. من در این مورد هیچ انعطافی نشان نمی دهم و تو باید فقط به تیم فکر کنی".

با این همه طرفداران بارسا معتقدند مقصر اول و آخر جدایی مسی و ناکامی بارسا در این سال‌ها جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس کنونی باشگاه بارسلونا است و تنها راه درست شدن اوضاع استعفا بارتومئو است.

یوردی فاره، کاندید ریاست باشگاه بارسلونا، اعلام کرد امروز صبح تقاضای رسمی رای عدم اعتماد به بارتومئو را به باشگاه ارائه می کند، درخواستی که می تواند منجر به عزل او از پست ریاست شود.

اما به نظر می‌رسد مشکلات بارسا و مسی پیچیده‌تر و البته عمیق‌‎تر از این ماجراها باشد وگرنه ستاره آرژانتینی این چنین جدی درخواست خود را به باشگاه نمی‌فرستاد.

نگاهی به دلایل جدایی مسی از بارسلونا

دلیل اصلی جدایی لیونل مسی از بارسا را باید دور شدن نگاه این دو از هم دانست، دور شدنی که دلیل اصلی آن مدیران بارسلونا و مربی اخیر این تیم است. مسی حالا در آستانه سال‌های پایانی خود قرار دارد و گمان می‌کند این بارسا آن بارسلونای همیشه قهرمان و پیروز اسپانیا و اروپا نیست.

او هم‌چنین به انتخاب‌های مدیریت باشگاه به خصوص درباره خرید و فروش بازیکنان انتقاد جدی دارد، فروش‌هایی مثل نیمار که پول آن هم صرف خریدهای بزرگ و مهم نشد.

اما چیزی که مسی را به مرز انفجار رساند برخورد رونالد کومان با سوآرز و خود او بود. سرمربی جدید بارسا قطع همکاری با سوآرز را با یک تلفن به او اطلاع داده که به نظر مسی بعد از زحمات سوارز برای بارسا بی‌احترامی تمام و کمالی به این بازیکن قدیمی است.

برخورد بعدی کومان با خود مسی بود. آنطور که گفته شد سرمربی جدید بارسا در اولین ملاقات خود به فوق ستاره آرژانتینی گفته است: «امتیازاتی که تا الان نسبت به سایر بازیکنان تیم داشتی دیگر تمام شده است. من مربی منعطفی نیستم. تو هم باید بیشتر به فکر تیم باشی تا خودت».

جدایی مسی از بارسا؛ مشکل اما ممکن

ای.پی در گزارشی که درباره جدایی مسی نوشته تاکید کرده که بارسایی‌ها جواب مسی را آماده کرده‌اند و قرار است به او اعلام کنند که مهلتش برای چنین درخواست جدایی خاصی تا 10 ژوئن بوده و اکنون بیش از دو ماه از آن زمان گذشته است.

هرچند شرایط مسی و بارسلونا در این فصل به دلیل وقفه سه ماهه مسابقات و ادامه پیدا کردن بازی‌ها تا اواسط ماه آگوست خاص بوده و ممکن است همین موضوع سبب شود که مسی بر جدایی پافشاری کند.

خوان گاسپارت، رییس اسبق باشگاه بارسلونا، هم تایید کرد که بندی که مسی با آن دنبال جدایی آزاد از بارسا است در ماه ژوئن به پایان رسیده و او نمی‌تواند از آن استفاده کند.

گاسپارات می‌گوید که مسی سال آینده را نیز برای بارسا بازی کند تا اینکه با هزینه کمتر از ۷۰۰ میلیون یورو از باشگاه برود. او با اشاره به تجربه جدایی فیگو می‌گوید که نباید گذاشت چنین اتفاقی دوباره تکرار شود و باید بیشترین سود را به باشگاه رساند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید