۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
کد خبر: 55167879

نخست وزیر عراق در سفر به امان پیش از شرکت در نشست سه جانبه سران مصر، عراق و اردن با شاه اردن دیدار کرد.

دیدار الکاظمی با شاه اردن

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا ، مصطفی الکاظمی پیش از برگزاری نشست سه جانبه با ملک عبدالله دوم پادشاه اردن دیدار و گفت و گو کرد. 

بر اساس این گزارش دو طرف در این دیدار در باره روابط دو جانبه عراق و اردن، مهمترین پرونده های مشترک و تحولات منطقه گفت و گو کردند.

الکاظمی ساعتی قبل با استقبال پادشاه اردن وارد فرودگاه امان شد. 

بر اساس گزارش ها، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر نیز برای شرکت در این نشست وارد امان پایتخت اردن شده است.

در نشست امان، همکاری های اقتصادی و مشارکت میان سه کشور و همچنین افزایش سرمایه گذاری و روابط تجاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این بیانیه، حاضران در نشست سه جانبه امان در باره مسائل منطقه ای و موضوع هایی که به امنیت و ثبات در منطقه کمک می کند، گفت و گو و تبادل نظر خواهند کرد.

نخستین نشست سه‌جانبه سران این کشورها در مارس ۲۰۱۹ (فروردین ۹۸) در قاهره و دومین آن نیز سپتامبر ۲۰۱۹ (شهریور ۹۸) در نیویورک آمریکا برگزار شده بود.

نشست قاهره بر همکاری اقتصادی میان سه کشور و توسعه و گسترش مناطق صنعتی مشترک و همکاری در بخش‌های انرژی، تأسیسات زیربنایی و بازسازی متمرکز بود.

اما در نشست نیویورک سه رهبر عرب بر اهمیت دستیابی ملت فلسطین به تمام حقوق مشروع خود و در مقدمه آن تشکیل یک کشور مستقل به مرکزیت قدس شرقی و در چارچوب راه‌حل تشکیل دو کشور مستقل تأکید کردند.

در همین راستا، الکاظمی شنبه گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق اعلام کرد که نشست امان شامل تکمیل گفت‌وگوی سه‌جانبه با مصر و اردن است که در دولت گذشته عراق در قاهره آغاز شده بود.

وی نشست سه‌جانبه اردن را برای توسعه روابط در زمینه اقتصادی و نیز در خصوص تحولات منطقه مهم دانست.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید