آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل در یک پیام توئیتری بیان کرد صنعت گردشگری جهان تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا صدمه دیده و باید بخش گردشگری احیا و بازسازی شود.

گوترش: باید صنعت گردشگری را از شر کرونا نجات دهیم

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، گوترش در این پیام توئیتری نوشت: بسیار دردناک است که شاهدیم چگونه صنعت گردشگری که از هر ۱۰ فرد بر روی زمین یک نفر دراین بخش فعال است، به واسطه همهگیری بیماری کووید-۱۹ ازبین رفته است.

وی افزود: ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود.

درهمین حال، اظهارات کامل دبیرکل سازمان ملل بر روی تارنمای این سازمان قرار گرفت و در ادامه به نقل از وی آمده  است: گردشگری یکی  از مهم ترین بخش های اقتصادی  جهان است، از هر ۱۰ فرد بر روی زمین یک نفر در این زمینه فعال است و معاش صدها میلیون نفر از این طریق تامین می شود.

گوترش دراین باره می گوید: صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی و پیشرفت کشورها می شود، گردشگری باعث می شد تا مردم، فرهنگ ها و منابع طبیعی غنی دیگر کشورها را تجربه و مشاهده کرده و بشریت را به یکدیگر نزدیک تر سازد.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه می گوید: به همین علت، شاهدیم چگونه صنعت گردشگری به واسطه همه گیری بیماری کووید-۱۹ از بین رفته و این موضوع دردناک است.

۳۲۰ میلیارد دلار زیان گردشگری؛ ۱۲۰ مییلیون شغل در خطر

گوترش می افزاید: تنها در پنج ماهه نخست سال  جاری میلادی بیش از نیمی از گردشگری جهان کاهش یافته و زیانی حدود ۳۲۰ میلیارد دلار به بار آورده است و زندگی و معاش ۱۲۰ میلیون نفر که بطور مستقیم در ارتباط با صنعت جهانگردی هستند، در مخاطره افتاده است.

ازبین رفتن صنعت گردشگری یک بحران است

دبیرکل سازمان ملل درادامه این نگرانی گفت: این بحرانی است که شوک عمده ای را برای اقتصادهای توسعه یافته وارد کرده اما برای کشورهای در حال توسعه یک فوریت محسوب میشود.

گوترش در این بیانیه افزود: گردشگری همچنین یک رکن کلیدی برای گفتمان میراث فرهنگی و طبیعی است، ضروری است تا بخش گردشگری احیا و بازسازی شود اما این امر باید در مسیر امن صورت گیرد.

درحالی دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به آسیب دیدن بخش گردشگری جهان به علت همه گیری ویروس کرونا ابراز نگرانی می کند که این ویروس بر بسیاری از بخش های اقتصادی دیگر جهان ازجمله صنعت هوانوردی نیز تاثیر گذارده چنانکه بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان به علت از دست دادن مسافران ناگزیر به حذف بسیاری از مشاغل شده اند.

خطوط هوایی دلتا آمریکا ۲هزار خلبان را به مرخصی می فرستد

همچنین شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرد که خطوط هوایی دلتا آمریکا ناگزیر شده است به علت ادامه بحران همه گیری ویروس کرونا و افت شدید مسافر، تا ماه اکتبر(مهر)  نزدیک به دو هزار خلبان خود را به مرخصی اجباری بفرستد.

سی ان ان در این گزارش افزود: خطوط هواپیمایی دلتا که ۱۱ هزار و ۲۰۰ خلبان فعال در استخدام خود دارد، قصد دارد تنها ۹ هزار و ۴۵۰ خلبان را برای ادامه پروازها تا تابستان ۲۰۲۱میلادی نگاه دارد.

همه گیری ویروس کرونا تاکنون منجر به ابتلای بیش از ۲۳ میلیون ۸۰۰ هزار نفر در جهان شده که از این تعداد ۸۱۷ هزار نفر جان باخته اند. **۱۳۰۲**

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید