آگاهی از  مضرات تلفن همراه برای کودکان موجب می شود تا والدین استفاده کودکان از این وسیله را با مسئولیت بیشتری مدیریت کنند. کودکان در سراسر جهان از تلفن های هوشمند برای مقاصد مختلف استفاده می کنند. برخی از کودکان از این طریق  ساعت ها با دوستان خود صحبت می کنند، در حالی که برخی دیگر وقت خود را صرف بازی های اینترنتی آن می کنند.

درباره مضرات تلفن همراه بر کودکان بیشتر بدانید

سلام نو پلاس: اینترنت یک دنیای گسترده و جذاب برای کودکان است، که به راحتی از طریق موبایل در دسترس است،  اما استفاده طولانی مدت و قرار گرفتن در معرض آن می تواند اثرات مضر برای سلامتی کودکان به همراه  داشته باشد. تحقیقات گسترده ای در زمینه تاثیر امواج ساطع شده از تلفن همراه روی کودکان انجام شده است. از آنجا که کودکان هنوز در مرحله ای قرار دارند که بدن آنها دستخوش تغییر و رشد است، اثرات پرتوهای متحرک بر روی آنها متفاوت میباشد.  در زیر به برخی مضرات تلفن همراه برای کودکان اشاره شده است.

خطر ابتلا به تومورها

کودکانی که تلفن های همراه به مدت  طولانی استفاده می کنند  و آنها را نزدیک گوش خود نگه می دارند، شانس بیشتری برای ابتلا به تومور در ناحیه گوش و مغز دارند. استخوان ها، بافت ها و لبه های محافظ برای اندام هایی مانند مغز هنوز در بچه ها بسیار نازک است. از این رو، این اندامها بیش از ۶۰٪ پرتویی را که از تلفن های همراه ساطع می شود، جذب می کنند و این میزان پرتو خطر ابتلا به انواع تومورها را بیشتر می کند.

فعالیت مغز مختل شده

مغز تکانه های الکتریکی مخصوص به خود را دارد و مسئول  ارتباطات در شبکه عصبی است. در کودکان، امواج ساطع شده  از موبایل  می توانند به راحتی در قسمت های داخلی مغز نفوذ کنند، زیرا محافظ قوی برای جلوگیری از ورود امواج در این نواحی وجود ندارد. تحقیقات نشان داده است که صحبت کردن به مدت ۲ دقیقه با موبایل، می تواند فعالیت الکتریکی موجود در مغز کودک را تغییر دهد. این فعالیت نامنظم می تواند باعث ایجاد تغییر در الگوهای خلقی و تمایلات رفتاری کودک شود و کودکان ممکن است در یادگیری چیزهای جدید دچار مشکل شوند.

 اختلال خواب و تمرکز

کودکان ممکن است از طریق موبایل با دوستان خود صحبت کنند، بازی کنند و یا به جستجو در  رسانه های اجتماعی بپردازند. انجام همه این کارها،  در طی یک دوره زمانی باعث احساس خستگی و بیقراری در کودکان می شود و در نهایت بر کیفیت خواب و تمرکز آنها تاثیر می گذارد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید