هانسی فلیک مربی جوانی که آن چنان امیدی به موفقیتش نبود امروز بایرن مونیخ را در بهترین شکل خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند و توماس توخل نیز پاریسی‌های تازه کار را به آرزوی چند ساله خود رسانده است.

بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن؛ متفاوت‌ترین فینال لیگ قهرمانان اروپا

سلام نو – سرویس ورزشی: امشب یکی از خاص‌ترین فینال‌های لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود، فینالی که بدون بارسلونا، رئال مادرید، منچستر سیتی یا یوونتوس خواهد بود و دو طرف آن بایرن مونیخ و پاری سن ژرمن هستند، دو تیمی که حضور همزمان آن‌ها در فینال به ذهن کمتر کسی می‌رسید.

بایرن و پاری سن ژرمن با دو سابقه متفاوت به فینال آمده‌اند. بایرن بعد از رئال بیشترین حضور را در فینال لیگ قهرمانان داشته، در حالی که پاری سن ژرمن برای نخستین بار به این افتخار دست یافته. در طرف مقابل اما هر دو تیم دنبال تکمیل سه گانه خود در فصل جاری هستند.

غول نوظهور فرانسوی در حالی به جنگ فاتح بی‌رقیب سال‌های اخیر بوندس لیگا می‌رود که آلمانی‌ها با به گلوله بستن بارسلونا و در یک شب تاریخی به فینال رسیدند و مهر پایانی بر عصر طلایی بارسا زدند.

پاری سن ژرمن قهرمان لیگ فرانسه، جام حذفی و جام اتحادیه این کشور شده، دست آوردهایی که به لطف کیلیان ام باپه، ابر ستاره فرانسوی این تیم و نیمار مهاجم برزیلی و خوش تکنیک پاری سن ژرمن رخ داد.

پاری سن ژرمن در مسیر رسیدن خود به فینال، تیم جنگنده‌ای را عرضه کرده که باخت را نمی‌پذیرد، در طرف مقابل بایرن تیمی بود که با بردهای پرگل برابر چلسی و بارسلونا تصویری بی‌رحم از سبک بازی خود به نمایش گذاشت و نشان داد تمام قد دنبال قهرمانی در اروپا است.

اما این دیدار به جز تقابل دو تیم، تقابل دو مربی به نسبت جوان هم هست، دو مربی جوان آلمانی که اتفاقا مسیر خود را از یک نقطه مشترک و زیر نظر یک نفر آغاز کردند؛ روته‌مولر.

هانسی فلیک مربی جوانی که آن چنان امیدی به موفقیتش نبود امروز بایرن مونیخ را در بهترین شکل خود به فینال لیگ قهرمانان اروپا رساند و توماس توخل نیز پاریسی‌های تازه کار را به آرزوی چند ساله خود رسانده است.

آن چنان که گفته شد هانسی فلیک و توماس توخل هر دو شاگرد روته‌مولر بوده و مربی گری فوتبال را زیر نظر او و در مرکزی که او به مدت هفت سال آن را اداره می‌کرد یاد گرفته اند.

او در توصیف سرمربی بایرن می‌گوید: در کلاس‌ها کاملاً مشخص بود که نمی‌خواهد فقط یک پروانه مربی گری بگیرد و برود. او علاوه بر فوتبال به مسائل حاشیه‌ای هم اهمیت می‌داد. هانسی بهترین شاگرد من بود و در پایان به همراه توماس دال بهترین شاگردان آن دوره شدند.

مولر درباره توخل نظری متفاوت دارد. او می‌گوید با وجود استعداد توخل گمان نمی‌کرد او هیچ وقت مربی بزرگی شود و نظرش بیشتر این بود که توخل استاد و آموزش دهنده مربی گری خواهد شد، اما در نهایت مشخص شد که اشتباه می‌کرده.

هانسی فلیک مربی بایرن معتقد است مدل بازی بایرن در برابر پاری سن ژرمن تغییر نمی‌کند و می‌گوید: سبک بازی ما مبتنی بر فشار بسیار بالا است تا بتوانیم فضاها را بر روی حریف ببندیم اما در نهایت برخی فضاهای خالی باقی می مانند. می‌دانیم که پاری سن ژرمن بازیکنان سریع زیادی دارد. با این حال ضمانت موفقیت ما فشار زیاد است پس تغییر سبک چندانی نخواهیم داد.

توخل نظر مشابهی با فلیک دارد و می‌گوید: ما خیلی خودمان را با سبک بازی آنها تطبیق نمی دهیم. در نهایت این بازی ای نیست که خیلی بخواهید تغییر ایجاد کنید. شاید در یک یا دو پست؛ فقط همین.

حالا باید دید در متفاوت‌ترین فنیال لیگ قهرمانان اروپا در این سال‌ها چه کسی برنده می‌شود؟ پاریسی‌هایی که تشنه اولین جام هستند یا بایرنی‌های سیری ناپذیر؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید