۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰
کد خبر: 55166976

تست های بارداری با شناسایی یکی از علائم اصلی بارداری کار می کنند. هورمونی به نام گنادوتروپین کوریونی  (hCG)، فقط در زمان بارداری ساخته می شود. این هورمون را می توان سه تا چهار روز پس از کاشت در ادرار یافت.

روش‌های تشخیص بارداری

سلام نو پلاس: تشخیص بارداری در سالهای اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده است، زیرا آشنایی با فناوری های پیشرفته تولید مثل رایج  شده و توانایی درمان پزشکی حاملگی های اولیه خارج از رحم افزایش یافته است. سنجشهای بیوشیمیایی حساس و سونوگرافی با وضوح بالا اکنون زمان تشخیص بارداری را بسیار آسانتر از گذشته کرده است. امروزه انواع تست های بارداری به تشخیص به موقع بارداری کمک می کنند. تست های بارداری با شناسایی یکی از علائم اصلی بارداری کار می کنند. هورمونی به نام گنادوتروپین کوریونی  (hCG)، فقط در زمان بارداری ساخته می شود. این هورمون را می توان سه تا چهار روز پس از کاشت در ادرار یافت، اما باید به ساخت خود ادامه دهد تا حدی که بتوان آن را تشخیص دهند. بهترین زمان برای انجام تست حاملگی از روزی است که قاعدگی پایان می یابد. این تست را می توان در خانه  با استفاده از کیت های مخصوص در داروخانه ها انجام داد. ولی برای اطمینان بیشتر باید آزمایشات توسط پزشک و در کلینیک پزشکی انجام شود. در صورت مشاهده هر یک از علائم زیر بهتر است، تست بارداری را برای اطمینان از حاملگی انجام دهید.

· بی نظمی قاعدگی

· خستگی شدید

· نیاز به چربی بیشتر

· حالت تهوع

· طعم فلزی در دهان

· حساسیت به بوها

برای بررسی دقیق تر و صحیح تشخیص بارداری باید علائم کلینیکی و بالینی زیر را در نظر گرفت و آزمایشات مربوط به آنها را انجام داد.

علائم کلینیکی یا پزشکی برای تشخیص بارداری

تاریخچه بیمار و معاینه جسمی نقش مهمی در تشخیص بارداری دارند. علائم و نشانه های کلینیکی  اغلب اولین نشانه های بارداری هستند و باید ابتدا در ارزیابی بیماران در نظر گرفته شوند. ناهنجاری های قاعدگی، به ویژه آمنوره، به عنوان شایع ترین علایم کلینیکی یا پزشکی برای بارداری در خانمهایی که به طور معمول چرخه قاعدگی دارند، شناخته می شوند. بی نظمی قاعدگی به غیر از آمنوره نیز می تواند زمان بارداری را مشخص کند. در هر زنی که ناهنجاری های قاعدگی مشاهده می شود، باید وضعیت بارداری او  مورد بررسی  قرار بگیرد. مهمتر از همه، اگر در صورت حاملگی قاعدگی نامنظم رخ دهد، باید حاملگی خارج از رحم نیز در نظر گرفته شود. آزمایش بیوشیمیایی و سونوگرافی می تواند در تمایز این شرایط کمک کنند. بزرگ شدن شکم، ناشی از رشد رحم، پس از  ۲۰ هفته اتفاق می افتد. حرکت جنین معمولاً در ۱۸ هفتگی قابل درک است. حساسیت به پستان، حالت تهوع، استفراغ و شکایت ادرار نیز در  تشخیص بارداری مورد توجه هستند.

علائم کلینیکی بارداری     

· آمنوره

· شکم بزرگ شدن

· جنبش جنین

· حساسیت به پستان

· تهوع

· استفراغ

· شکایات ادراری

علائم بالینی برای تشخیص بارداری

علائم بالینی برای تشخیص بارداری شامل شناسایی ضربان قلب جنین، درک مادر از حرکت جنین و اولتراسونوگرافی از بارداری است. تشخیص ضربان قلب جنین از طریق سلولی، فناوری داپلر یا سونوگرافی به عنوان یک نشانه مثبت بارداری کافی است. ضربان قلب جنین را می توان پس از هفته دهم حاملگی با استفاده از دستگاههای سونوگرافی داپلر تشخیص داد. به دلیل سرعت نسبی ضربان قلب جنین، ضربان قلب جنین و مادر به راحتی متمایز می شود.

· شناسایی عملکرد قلبی جنین

· درک حرکات جنین

· تشخیص اولتراسونوگرافی از بارداری

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید