ارتباط بین امواج الکترومغناطیس و آلزایمر مدت هاست که توجه کارشناسان و پزشکان این حوزه را به خود جلب کرده است. آلزایمر یکی از ۱۰ دلیل اصلی مرگ در سراسر جهان است، اما هیچ درمانی و معالجه موثری برای آن پیدا نشده است.

چگونه امواج الکترومغناطیس به درمان بیماری آلزایمر کمک می‌کنند؟

سلام نو پلاس: در دهه های اخیر، بسیاری از داروها برای درمان این بیماری ارائه شدند، اما آنها فقط در مرحله آغازین این بیماری موفقیت آمیز بودند و در مراحل بعد درمان نتیجه معکوس داشتند. با گذشت سالها، بسیاری از روشهای درمانی برای بیماری آلزایمر ارائه شد، اما هیچ کدام از آنها به درمان و متوقف کردن این بیماری کمکی نکردند. محققان  در حال بررسی تاثیر امواج الکترومغناطیس در  درمان بیماری آلزایمر هستند. آنها می خواهند بدانند آیا می توان از طریق امواج الکترومغناطیس به بهبود آلزایمر کمک کرد یا خیر. آنها در روزهای آغازین این تحقیق هستند و هنوز دقیقاَ مشخص نیست که ارتباط بین امواج الکترومغناطیس و آلزایمر به چه صورت است و چگونه  امواج الکترومغناطیس می توانند به درمان این بیماری کمک کنند؟

 تحقیقات جدید در مورد ارتباط امواج الکترومغناطیس و آلزایمر

تحقیقات جدید، به دنبال درمان تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال برای درمان بیماری آلزایمر است. محققان معتقد هستند که این فناوری پتانسیل آن را دارد  تا درمان های دارویی سنتی برای این بیماری را شکست دهد. از ۱۵ سال گذشته  تا کنون حدود ۱۵۰ دارو در آزمایشات بالینی آلزایمر ناکام مانده اند. زیرا ورود این داروها به مغز و سلول های عصبی دشوار بود. اما امواج الکترومغناطیسی بدون هیچ مشکلی این کار را انجام می دهند.آنها از سطح جمجمه در اعماق مغز به راحتی  نفوذ می کنند.

در یک مطالعه کوچک ۸ نفر از افراد بین ۶۳ تا ۸۲ سال مبتلا به آلزایمر خفیف تا متوسط  توسط دستگاه تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال به مدت ۲ ماه  مورد آزمایش قرار گرفتند. همچنین اسکن مغزی، آزمایش خون، نمونه های مایع مغزی نخاعی و آزمایش شناختی و حافظه در این بیماران مورد بررسی قرار گرفت. در پایان این دوره از آزمایشات، عملکرد حافظه بیماران بهبود یافت و حافظه بهتری نسبت به سال قبل پیدا کردند. محققان بر اساس مشاهدات ثبت شده نتیجه گیری کردن که تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال ، به مرور زمان حافظه را بهبود می بخشد. اگر این آزمایشات همچنان موفقیت آمیز باشند، طی ۲ تا ۳ سال  دستگاه تحریک مغناطیسی ترانس کرانیال برای درمان  بیماری آلزایمر به بازار عرضه می شود. اما همچنان به تحقیقات و آزمایشات بالینی بیشتری نیاز است. تا با اطمینان در مورد رابطه امواج الکترومغناطیس و آلزایمر نظریه داد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید