۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵
کد خبر: 55166943

دفترچه سوالات کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی، در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org منتشر شد.

پرونده کنکور ۹۹ بسته شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، آخرین نوبت از کنکور سراسری سال ۹۹ در مدت چهار روز برگزاری با رقابت داوطلبان در گروه زبان های خارجی به کار خود پایان داد و دفترچه سوالات این آزمون در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی اینترنتی www.sanjesh.org منتشر شد. پیش از این نیز دفترچه سوالات چهار گروه آزمایشی دیگر هنر، علوم انسانی، علوم ریاضی و علوم تجربی در اختیار داوطلبان قرار گرفته بود. کلید سوالات نیز روز دوشنبه سوم شهریورماه بر روی همین پایگاه اطلاع رسانی، منتشر می شود.

کنکور سراسری با همه کش و قوس ها، مخالفت ها و موافقت ها، بله یا خیرهایی که در روند برگزاری خود داشت، بالاخره به ایستگاه پایانی رسید؛ حال داوطلبان بعد از استراحت یک ماهه باید خود را برای دور دوم یعنی اعلام نتایج و در صورت مجاز شدن، فرایند انتخاب رشته و شرکت در امتحان های عملی برخی از رشته ها آماده کنند.

آزمون سراسری ورود به دوره های سراسری سال ۱۳۹۹ با یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ داوطلب، در ۳۹۲ شهر، ۱۵ کشور خارجی و سه هزار و ۳۰۹ حوزه امتحانی، با همکاری ۱۷۸ هزار عوامل اجرایی و هفت هزار و ۳۰۰ ناظر بهداشت به صورت هم زمان برگزار شد.

 اجرای کنکور ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی که نمادی از استمرار جریان علمی کشور است، با تأیید ناظران رسمی با رعایت حداکثری الزامات بهداشتی برگزار شد. در تمام برنامه ریزی های اجرایی برای آزمون، مبنا دستورالعمل ها، الزامات ستاد ملی مقابله با کرونا و مصوبات وزارت بهداشت بود و اصل اساسی آن رعایت اصول بهداشتی و حفاظت از سلامت داوطلبان و مجریان و در عین حال حفظ کیفیت آزمون بود که با نظم، کیفیت مطلوب، امنیت کامل، همچنین رعایت کامل پروتکل های بهداشتی مطابق برنامه زمانی پیش‌بینی شده به سرانجام رسید.

بیش از ۹۴ درصد داوطلبان کنکور سراسری از رعایت موارد بهداشتی و فاصله گذاری صندلی ها در نظرسنجی ها ابراز رضایت کرده بودند و به نظر می رسد آن چنان که عده ای نگران رعایت نشدن پروتکل های بهداشتی بودند، دغدغه ای در این زمینه برای کنکوری های شرکت کننده در آزمون های پنج گانه وجود نداشت.

با برگزاری کنکور ۹۹، پذیرفته شدگان می توانند سال تحصیلی خود را از ترم نخست سال تحصیلی پیش رو آغاز کنند؛ دانشجویان ورودی جدید بر اساس اعلام وزارت علوم چند هفته ای به منظور آشنایی بیشتر با محیط دانشگاه به کلاس های درس می روند و سپس می توانند مانند سایر دانشجویان از آموزش های مجازی-ترکیبی استفاده کنند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید