رئیس جمهوری ترکیه رجب طیب اردوغان، از کشف بزرگ‌ترین میدان نفتی در دریای سیاه و بزرگ‌ترین میدان گازی تاریخ ترکیه خبر داد و گفت: این منابع دست‌کم تا ۲۰ سال آینده نیاز ترکیه را به انرژی‌های فسیلی تامین می کنند.

مژده بزرگ اقتصادی اردوغان: کشف دو میدان بسیار بزرگ نفت و گاز در ترکیه

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، رئیس جمهوری ترکیه که به شیوه همتای ایرانی خود وعده یک گشایش بزرگ اقتصادی داده بود، عصر جمعه پس از گمانه‌زنی‌های فراوان مردم و کارشناسان و رسانه‌ها بیانیه‌ای صادر و در آن به دو کشف بزرگ نفتی و گازی اشاره کرد. در شرایطی که ترکیه به دلیل شیوع کرونا یکی از بدترین دوران خود را از نظر رکود اقتصادی می‌گذراند، به دست آمدن انبوه نفت و گاز می‌تواند مهم‌ترین خبر در این زمانه برای مردم به ویژه هواداران اردوغان باشد.

گفته می‌شود منابع نفت و گاز تازه می‌تواند دست‌کم تا ۲۰ سال آینده نیاز ترکیه را به انرژی‌های فسیلی تامین کند. هر چند تولید و استخراج نفت از این میادین هفت تا ۱۰ سال طول می‌کشد و ترکیه باید بین دو تا سه میلیارد دلار در منطقه سرمایه‌گذاری کند. ضمن اینکه بی‌تردید استخراج نفت و گاز از دریای سیاه بار دیگر به تنش‌های سیاسی میان ترکیه و یونان دامن می‌زند؛ چالشی که باید دید اردوغان چگونه آن را مدیریت می‌کند.

ترکیه با تولید روزانه بیش از ۶۶ میلیون بشکه نفت (تا سال ۲۰۱۶) در رده ۵۸ بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت دنیا بود و حالا اگر دو میدان نفتی و گازی تازه وارد مدار تولید شود، می‌توان رتبه ترکیه را در دنیا بسیار بهتر کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید