امروزه تاثیر امواج الکترومغناطیس و ناباروری بانوان بسیار مورد توجه است. عوامل بسیاری در تعیین چگونگی باروری زنان نقش دارند. بیماری، سن، ژنتیک و بسیاری عوامل دیگر موجب می شوند تا برخی زنان برای باروری به روش های پزشکی مانند تلقیح مصنوعی یا IVF در شرایط آزمایشگاهی متوسل شوند. امروزه میزان باروری زنان در سراسر جهان بیشتر شده است.

ارتباط بین امواج الکترومغناطیس و ناباروری زنان

سلام نو پلاس: در سال ۱۹۶۴، در هر خانواده به طور متوسط ۵  نوزاد متولد می شد. این تعداد در سال ۲۰۱۷ به نصف رسیده است. با کاهش نرخ باروری، کشورهای توسعه یافته به سختی ضربه می خورند. نرخ باروری جهانی در حال کاهش است. تعیین دقیق میزان ناباروری جهانی به دلیل وجود عوامل متعدد دشوار است. با این حال، تخمین زده می شود که حدود  ۱۵٪ از زوج ها در سطح جهان با این مشکل مواجه هستند. بر اساس این آمار از هر ۸ زن یک نفر ناباروری را تجربه می کند. همین امر موجب شده تا کارشناسان علل ناباروری در زنان را بیشتر مورد بررسی قرار دهند. بر اساس نظریات آنها ممکن است بسیاری از خانم ها تحت تاثیر سموم محیطی مانند امواج الکترومغناطیس بر روی بدن و اندام تولید مثل دچار مشکل باروری شوند. دلایل زیادی برای کاهش نرخ باروری بانوان در طی چند دهه گذشته مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته اند. بخش عمده ای از تحقیقات به دنبال  ارتباط بین افزایش ناباروری زنان و شیوع فناوری است. در واقع این تحقیقات ارتباط امواج الکترومغناطیس و ناباروری بانوان را مورد بررسی قرار داده اند.

تاثیر امواج الکترومغناطیس بر ناباروری زنان

عوارض جانبی امواج الکترومغناطیسی بر زنان می تواند ترکیب بیولوژیکی سلول های آنها را تغییر داده و سیستم های طبیعی موجود در بدن آنها را مختل کند. بسیاری از محققان بر این باورند که تغییرات عصبی و غدد درون ریز ناشی از امواج الکترومغناطیس دلیل اصلی تغییرات هورمونی هستند. این موضوع می تواند به ناباروری در زنان منجر شود. به عنوان مثال هنگامی که ملاتونین توسط امواج الکترومغناطیس دچار تغییر می‌شود، یک اثر دومینو دارد که در نهایت به سیستم تولید مثل می رسد. ملاتونین هورمون هایی را در مغز تنظیم می کند، که می توانند بر تولید استروئیدهای جنسی  تاثیر بگذارند. این می تواند عملکرد سیستم تولید مثل را مختل کند.

قرار گرفتن در معرض فرکانس های خاص بر رشد فولیکول نیز تأثیر می گذارد. فولیکول ها از اهمیت بالایی در بدن برخوردار هستند، زیرا پتانسیل آن را دارند که  تخم ها را بارور کنند. ایجاد هر گونه تغییر در ساختار فولیکول ها می تواند روی باروری تاثیر بگذارد.  از دیگر تاثیرات منفی  امواج الکترومغناطیس بر ناباروری بانوان می توان به  تخریب بافت قشر تخمدان، اپیتلیوم لومن، اپیتلیوم غده ای و سلول های استروما در لوله های رحمی و فالوپ اشاره کرد.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید