رئیس‌جمهور پیشین آمریکا گفتن: ترامپ اعتبار آمریکا را در جهان تضعیف کرده است.

انتقاد شدیدالحن اوباما از ترامپ

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا در یکی از شدیدترین حملات خود، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور فعلی آمریکا و طرفدارانش را متهم به تلاش برای جلوگیری از مشارکت رأی‌دهندگان در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ آمریکا و تخریب دموکراسی آمریکا کرد.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «گاردین»، اوباما طی سخنرانی در سومین روز از گردهمایی مجمع ملی حزب دموکرات تأکید کرد که ترامپ در جایگاه ریاست‌جمهوری آمریکا هنوز رشد نکرده است و با ریاست‌جمهوری همچون یک «شو تلویزیونی» برخورد می‌کند.

وی توضیح داد که رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در جایگاه ریاست‌جمهوری آمریکا رشد نکرده است زیرا توانایی این کار را ندارد.

اوباما در این سخنرانی، ۱۸ بار از کلمه «دموکراسی» استفاده کرد و ترامپ و دولت وی را متهم به نابودی دموکراسی در آمریکا کرد و از مردم آمریکا خواست که دیگر اجازه ندهند ترامپ دموکراسی آنها را تصرف کند.

وی تصریح کرد: «این دولت نشان داده است که اگر آنچه برای پیروزی می‌خواهد به دست آورد، دموکراسی ما را تخریب خواهد کرد بنابراین ما مجبوریم مشغول ساختن آن شویم».

اوباما این اظهارات را از موزه تاریخ انقلاب آمریکا در شهر فیلادلفیا، محل امضای اعلامیه استقلال، انجام داد و آنطور که رسانه‌های غربی گزارش کرده‌اند این یکی از شدیدترین حملات اولین رئیس‌جمهور سیاهپوست آمریکا تا به امروز علیه ترامپ محسوب می‌شد.

اوباما درباره انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت که اینبار انتخابات ریاست‌جمهوری تنها نبرد میان جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها نیست بلکه برای بقای خود  دموکراسی است.

اوباما گفت: «کاری که ما در ۷۶ روز آینده (تا روز برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا) می‌کنیم، در نسل‌های بعدی نیز منعکس می‌شود».

وی در انتقاد از عملکرد ترامپ گفت: «در نزدیک به چهارسال ریاست‌جمهوری، وی (ترامپ) هیچ علاقه‌ای به تلاش کردن و یافتن زمینه‌های مشترک (با مخالفان)  نشان نداده است، هیچ علاقه‌ای به استفاده از قدرت فوق‌العاده ریاست‌جمهوری‌اش برای کمک به دیگران به جز خودش و دوستانش نشان نداده است».

اوباما اینگونه ادامه داد: «وی هیچ علاقه‌ای به برخورد با ریاست‌جمهوری به چیزی جز یک شوی تلویزیونی نشان نداده است (از طریق آن (شوی تلویزیونی) بتواند برای جلب توجهی که به دنبال آن است، استفاده کند. دونالد ترامپ در این جایگاه رشد نکرده است زیرا توانایی رشد نداشته است».

رئیس‌جمهور پیشین آمریکا با اشاره به آمار مبتلایان و قربانیان کروناویروس در ایالات متحده گفت: «پیامدهای ریاست‌جمهوری ترامپ، کشته شدن 170 هزار آمریکایی در پی شیوع کروناویروس، بیکار شدن میلیون‌ها نفر در شرایطی شده است که ثروتمندان ثروتمندتر شده‌اند».

اوباما در ادامه با مقصر دانستن ترامپ در تخریب وجهه بین‌المللی آمریکا گفت: «اعتبار افتخارآمیز ما در سراسر جهان به شکل بدی تضعیف شده است و نهادهای دموکراتیک ما بیش از پیش در معرض تهدید قرار گرفت است».

بنا بر گزارش شبکه بی بی سی، ترامپ نیز در کنفرانس خبری روز گذشته (چهارشنبه) خود در کاخ سفید در واکنش به انتقادات اوباما گفت: «من شاهد اوضاع وحشتناکی هستم که او برای ما برجا گذاشت و شاهد حماقت معامله‌هایی هستم که او امضا کرد».

وی سپس درباره اوباما گفت: «مشاهده کنید که او چه رئیس‌جمهور بدی بود و تاچه اندازه بی‌تأثیر بود، بسیار بی‌تأخیر بود، خیلی وحشتناک. او عملکرد بدی داشت و تا اندازه‌ای عملکرد بدی داشت که من بعنوان رئیس‌جمهور انتخاب شدم».

دونالد ترامپ قبل از آنکه بعنوان رئیس‌جمهور آمریکا برگزیده شود بعنوان مجری برنامه تلویزیونی فعالیت می‌کرد.

پیش از باراک اوباما، همسرش «میشل اوباما» نیز روز دوشنبه در انتقادی تند، ترامپ را فردی بی‌لیاقت توصیف کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید