دکتر ابراهیم خدایی ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حدود ۲۰۰ هزار نفر به عنوان عامل اجرایی در کنکور ۹۹ همکار می کنند و ۶۱ نفر از داوطلبان کنکور به کرونا مبتلا هستند.

زمان اعلام نتایج و ظرفیت پذیرش کنکور ۹۹

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه آزمون سراسری در دانشگاه الزهرا ، در جمع خبرنگاران گزارشی از روند برگزاری این آزمون ارائه داد و گفت: ‌امروز اولین گروه آزمایشی کنکور با ۱۱۳ هزار داوطلب رقابت خود را شروع کردند و طبق گزارشاتی که به ما رسیده است علیرغم اینکه امروز یک روز غیرتعطیل بود حوزه‌های ما آزمون خود را در موعد مقرر آغاز کردند و روند برگزاری این آزمون نیز رضایت بخش بود.

وی در ادامه تصریح کرد: از ۱۱۳ هزار داوطلب گروه آزمایشی هنر حدود ۱۰۲ هزار داوطلب کارت ورود به جلسه خود را دریافت کردند. در واقع بیش از ۹۰ درصد داوطلبان این گروه آزمایشی موفق به دریافت کارت آزمون شدند که میزان مشارکت دقیقا همانند سال گذشته اعلام شده است.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه فردا پنجشنبه آزمون گروه فنی و ریاضی برگزار خواهد شد، گفت: حدود ۵۱۰ هزار نفر در آزمون فردا شرکت خواهند کرد و روز جمعه نیز ۵۹۴ هزار نفر داوطلب در گروه آزمایشی تجربی رقابت خواهند کرد و در نهایت گروه آزمایشی زبان در روز شنبه با شرکت بیش از ۱۷۴ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

دکتر خدایی تأکید کرد: خوشبختانه ما توانستیم در بحث اجرای پروتکل‌های سخت‌گیرانه بهداشتی که وزارت بهداشت ابلاغ کرده است موفق عمل کنیم و این پروتکل‌ها در همه حوزه‌های کشور و فاصله صندلی‌ها در این حوزه‌ها رعایت شده است و فضای امتحانی ما نیز از دو میلیون مترمربع به حدود پنج میلیون مترمربع افزایش پیدا کرده است و عوامل اجرایی ما نیز به شدت افزایش پیدا کرده است به طوری که از ۷۸ هزار نفر به ۱۷۵ هزار نفر رسیدیم. البته این آمار به جز افرادی هستند که به عنوان ناظر در این حوزه‌ها حضور دارند. به گونه‌ای که ۱۳۰۰ نفر از وزارت بهداشت به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند و همکاران سازمان بسیج نیز در ساماندهی حوزه‌های بیرونی با ما همکاری می‌کنند و سایر ارگان‌ها از جمله نیروی انتظامی نیز در برگزاری این آزمون مشارکت دارند.

وی خاطر نشان کرد: به طور کلی پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۰۰ هزار نفر به عنوان عامل اجرایی در کنکور ۹۹ همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تأکید کرد: نتایج اولیه آزمون هفته اولیه مهرماه اعلام خواهد شد و انتخاب رشته داوطلبان نیز در همان هفته اول مهرماه خواهد بود اما نتایج نهایی دیرتر از هفته اول آبان اعلام نمی‌شود و اگر بخواهیم فرایندهای خود را فشرده‌تر بکنیم شاید نتایج اولیه زودتر از موعد اعلام شده نیز اعلام شود.

دکتر خدایی در خصوص ظرفیت پذیرش داوطلبان در آزمون سراسری نیز گفت: کل ظرفیت پذیرش داوطلبان اعم از دانشگاه‌های دولتی، آزاد و سایر زیرنظام‌های آموزش عالی یک میلیون و ۹۲ هزار نفر ظرفیت داریم که ۹۱۲ هزار نفر آن برای ظرفیت باسوابق تحصیلی در نظر گرفته شده و احتیاج به شرکت در کنکور ندارد که ۲۰ درصد این ظرفیت‌ها برای دوره‌های روزانه دانشجو پذیرش می‌کند و ۴۵ درصد آن نیز در نوبت دوم پذیرش خواهد کرد. در نهایت حدودا ۱۵۴ هزار نفر ظرفیت با آزمون در دانشگاه‌ها داریم که کنکور چهار روز امسال برای کسب رشته‌های با آزمون برگزار می‌شود.

وی همچنین تأکید کرد: تغییر مهمی که در آزمون سراسری سال ۹۹ اتفاق افتاده است پذیرش متمرکز چهار رشته پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی و دامپزشکی است که تجمیع‌شده دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی است یعنی دانشگاه آزاد امسال در بحث پذیرش این چهار رشته مستقلا عمل نخواهد کرد بلکه به صورت متمرکز از طریق یک انتخاب رشته اتفاق خواهد افتاد که این روند مزایای خوبی به خصوص برای داوطلبان گروه آزمایشی تجربی دارد چرا که در سال‌های قبل زمانی که ظرفیت‌های پذیرش در این رشته‌ها اعلام می‌شد اشتراکاتی وجود داشت که مجبور می‌شدیم در دانشگاه آزاد تکمیل ظرفیت را انجام بدهیم که با این وجود ظرفیت‌ها در این دانشگاه تکمیل نمی‌شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه ۶۱ نفر از داوطلبان کنکور به کرونا مبتلا هستند، گفت: یک نفر از این داوطلبان در بیمارستان بستری هستند و ۶۰ نفر دیگر در بیمارستان‌های که وزارت بهداشت تعیین کرده است آزمون خواهند داد.

دکتر خدایی با تأکید بر اینکه سوالات کنکور تغییری نکرده است، گفت: صرفا فرایندهای اجرایی این آزمون تغییر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه نقصان‌های اجرای پروتکل‌های بهداشتی امروز کنکور در روزهای بعد رفع خواهد شد، گفت: حتما باید نکاتی که از سوی همکاران وزارت بهداشت گوشزد می‌شود در این حوزه‌ها رعایت شوند و نظرسنجی‌هایی نیز از داوطلبان در خصوص اجرای این پروتکل‌ها انجام خواهیم داد اما با توجه به اینکه تعداد داوطلبان گروه آزمایشی هنر کم است بنابراین نکات لازم را برای گروه‌های آزمایشی که در روزهای آینده آزمون‌شان برگزار خواهد شد اجرایی و نواقص را رفع می‌کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: ما ادعا نمی‌کنیم در اجرای پروتکل‌های بهداشتی آزمون سراسری نمره صد را می‌گیریم چرا که در این موضوع یک بخش و قوانین، ضوابط و عوامل اجرایی نقش دارند. همان طور که عنوان شد ۲۰۰هزار عامل اجرایی با ما همکاری می‌کنند و در بخش دیگر نیز خود داوطلبان و خانواده‌ها هستند که باید در اجرای این پروتکل‌ها با ما همکاری داشته باشند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید