سید حسن نصرالله امشب سخنرانی خود را در خصوص نحوه برگزاری مراسم ماه محرم آغاز کرد

 سخنرانی سید حسن نصرالله درباره نحوه برگزاری مراسم ماه محرم

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،سید حسن نصرالله در سخنرانی امروز خود اظهار کرد: ایام محرم برای ما مجموعه‌ای از مسؤولیت‌ها و وظایف و تعامل است به طوری‌که محبان اهل بیت درسراسر جهان به اشکال مختلف مراسم عاشورا را برگزار می‌کنند.

سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان درباره شیوه برپایی مراسم و عزاداری محرم امسال که به دلیل شیوع کرونا شرایط ویژه‌ای دارد، سخنرانی کرد.

 دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی خود با محوریت روند عزادارای محرم امسال گفت، رویکرد ما به عزاداری محرم رویکردی شرعی و دینی است، ما می‌خواهیم با پاسداشت محرم به خداوند تبارک و تعالی تقرب بجوییم، اما تمام مراجع عظام تاکید کرده اند به دلیل انتشار ویروس کرونا لازم است تمام اصول و قواعد پزشکی و بهداشتی مبارزه با کرونا، به طور کامل مراعات شود، زیرا مراعات نکردن مسائل بهداشتی ممکن است موجب ابتلای فرد به کرونا و در ادامه منجر به مرگ یا بیماری خطرناک و زیان‌های شدید دیگر شود ضمن اینکه این بیماری واگیردار است و فرد مبتلا ممکن است ویروس را به دیگران هم انتقال دهد به همین دلیل موظفیم از هر کاری که با اصول بهداشتی و پزشکی منافات دارد پرهیز کنیم، اما انجام کارهایی که منافاتی با مبارزه با کرونا ندارد  مشکلی نخواهد داشت.

سید نصرالله در ادامه تاکید کرد: وظیفه بشردوستانه و اخلاقی این است که به خانواده خودتان و سایر مردم رحم کنید و دستورالعمل‌ها را رعایت کنید؛ و به طور بی‌پروا به گسترش کرونا دامن نزنید. چراکه این موضوع یکی از بزرگترین معصیت هاست. قبل از صدور بیانیه‌ای در خصوص احیای عاشورا، ارزیابی مشترکی انجام دادیم و به نظر می‌رسد اوضاع کرونا از کنترل خارج است. اوضاع کرونا وخیم شده و راه حل آن بازگشت به کنترل‌های بهداشتی است. کشورهای بسیار پیشرفته‌ای وجود دارند که کرونا آن‌ها را به چالش کشانده، زیرا آن‌ها به فاصله‌گذاری و سایر دستورالعمل‌ها مقید نبوده اند. واقعیت امر این است که کرونا در لبنان از کنترل خارج شده است، بیمارستان‌ها دیگر قادر به جذب موارد کرونا نیستند و کمبود تجهیزات پزشکی و دارو وجود دارد.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: مردم از شبکه‌های اجتماعی برای احیای دهه محرم استفاده کنند و از خصومت و فتنه دوری شود. ما مجالس عزاداری که در آن‌ها اجتماعات انسانی برگزار شود، نداریم. هر اقدامی در راستای احیای عاشورا که در آن جمعیت حضور نداشته باشد، بلامانع است. راهپیمایی‌های عاشورا و هیچ راهپیمایی مرکزی امسال برگزار نمی شود. ما، جنبش امل و شورای عالی شیعیان اسلامی به این نتیجه رسیده‌ایم که در مراسم عزاداری کنترل اقدامات بهداشتی دشوار است و تضمینی نیست که این امور کنترل شود.

او در ادامه خاطرنشان کرد: امسال بهتر است که نذورات بدون حضور جمعیت تهیه شود و آن را به صورت ایمن در منازل توزیع کنیم. ما با این کار از لبنان محافظت می‌کنیم و فقط از شیعیان محافظت نمی‌کنیم، چراکه شیوع کرونا به همه لبنانی‌ها آسیب خواهید زد. هر کس عقیده دیگری دارد آن را بیان می‌کند، اما این موضوع نباید به بحث تبدیل شود. امیدوارم همه از دستورالعمل‌ها در مراسم‌ عزاداری پیروی کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید