تعریق، یک عملکرد طبیعی است که به بدن کمک می کند هنگام گرم شدن بیش از حد خنک شود. همه به دلیل حرکت فیزیکی یا گرمای شدید عرق نمی کنند. افرادی هستند که حتی در محیطهای خنک هم عرق می کنند.

۴ علت اصلی زیاد عرق کردن و نحوه مبارزه با آن

سلام نو پلاس:  علاوه بر ناراحتی هایی که تعریق بیش از حد می تواند ایجاد کند، احساس شرم از خیس شدن زیر بغل  نیز ممکن است بر روی روابط اجتماعی فرد تاثیر بگذارد. بهترین راه مقابله با تعریق بیش از حد، شناخت علل و نحوه درمان است. در اینجا به ۴ دلیل اصلی تعریق بیش از حد و نحوه مبارزه با آن اشاره  شده است.

۱. اختلال هیپرهیدروز

اختلال هیپرهیدروز شرایطی است که باعث تعریق بیش از حد می شود. هیپرهیدروز شرایطی است که در آن غدد عرق فرد به سادگی از بین می روند یا به خوبی عمل نمی کنند. این نوع هیپرتیدروز قابل درمان است و به هیچ یک از شرایط پزشکی بالقوه خطرناک مربوط نمی شود.

افراد مبتلا به هیپرهیدروز در پا، دست، صورت، سر و زیر بغل خود تعریق بیش از حد را تجربه می کنند.

· نحوه درمان:  اولین درمانی که به آن توجه می شود، ضد عرق های بالینی است که به منظور جلوگیری از تعریق زیر بغل برای افرادی که این بیماری را دارند، طراحی شده  است. فرمول قدرتمند آن با موفقیت غدد عرق را مسدود می کند و باعث می شود شما همیشه احساس تمیز و خشکی کند. در مورد سایر قسمت های بدن از داروهای خانگی استفاده کنید و به دنبال راه های طبیعی برای کاهش عرق باشید.

۲. اختلال اضطراب عمومی

در مواردی عرق به دلیل استرس به وجود می آید. افرادی که دچار اضطراب هستند، احساس اضطراب می تواند تعریق مداوم را به دنبال داشته باشد. برخی از علائم دیگر اختلال اضطراب عمومی شامل خستگی، مشکل در خواب، عصبی بودن  و عدم توانایی در کنترل فرد است.

· نحوه درمان: برای درمان تعریق ناشی از اضطراب به به یک متخصص بهداشت روان مراجعه کنید. متخصص روش های غلبه بر اضطراب را به شما آموزش خواهد داد.

۳. انواع خاصی از سرطان

انواع خاصی از سرطان وجود دارند که ممکن است یکی از عوارض جانبی آنها تعریق بیش از حد باشد. به عنوان مثال،  لوسمی، نوعی سرطان است که بر مغز استخوان و سیستم لنفاوی تأثیر می گذارد و می تواند باعث افزایش تب و تعریق بیش از حد در طول شب شود. این بیماری همچنین با علائم جدی دیگر مانند خونریزی، کبودی، کاهش وزن و لکه های قرمز ریز روی پوست همراه است. انواع دیگر سرطان در سیستم لنفاوی نیز ممکن است باعث تعریق بیش از حد شوند.

· نحوه درمان: اگر متوجه کاهش جدی در سلامت و وضعیت عمومی بدن خود شده اید، به مراکز درمانی سرطان مراجعه کنید تا توسط متخصصان و پزشکان آزمایشات و درمان های لازم صورت بگیرد.

۴.  بیماری قلبی

ممکن است بیماری های قلبی ریشه مسائل تعریق شما باشند. انواع مختلف بیماری های قلبی می تواند باعث ضعف، خستگی و تعریق شوند. اگر درگیر فعالیت شدید نیستید و باز هم عرق می کنید، باید بیماری های قلبی را جدی بگیرید. دردهای قفسه سینه و علائم دیگر مانند این می تواند به چنین شرایط پزشکی اشاره کنند.

· نحوه درمان: مراجعه به پزشک و انجام معاینات لازم مانند گرفتن نوار قلب می تواند به شما در تشخیص صحیح بیماری تان کمک کند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید