دی اکسید کلر نوعی سفید کننده صنعتی، سمی و خطرناک است که برای درمان کرونا در بولیوی تایید شده است.

تصویب یک محلول سمی و خطرناک برای درمان کرونا در بولیوی

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، قانونگذاران بولیوی درحالی دی اکسید کلر را به عنوان محلولی برای درمان بیماری کووید۱۹ توصیه می‌کنند که وزارت بهداشت این کشور به رغم تصویب لایحه یاد شده در پارلمان و مجلس سنا، استفاده از آن را خطرناک توصیف کرده است.

نشریه "بیزینس اینسایدر" در گزارشی در این رابطه آورده است: تصویب این لایحه از سوی قانونگذاران بولیوی امکان تولید، تجاری سازی و تهیه محلول دی اکسید کلر را برای درمان و جلوگیری از گسترش بیشتر همه‌گیری بیماری ناشی از ویروس کرونا فراهم می‌کند.

این در حالیست که به خاطر سمی و خطرناک بودن این مایع سفیدکننده، وزارت بهداشت بولیوی پیش‌تر اعلام کرده بود افرادی که در صدد تولید و فروش دی اکسید کلر هستند را تحت تعقیب قرار خواهد داد.

بنابر گزارش یورونیوز، دی اکسید کلر نوعی سفید کننده صنعتی است که معمولا به عنوان ضد عفونی کننده یا برای سفید کردن محصولات کاغذی مورد استفاده قرار می گیرد.

در سال‌های اخیر جنبشی از نظریه پردازان و طرفداران طب جایگزین در برخی کشورها مدعی هستند که این محلول برای درمان بیماری‌ها کاربرد دارد.

هرچند یک شهروند آمریکایی که از مدافعان استفاده از این محلول است اوایل هفته گذشته به اتهام عرضه و فروش این محصول به عنوان داروی درمان کووید۱۹ در کلمبیا دستگیر و بازداشت شد.

گفتنی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا نیز پیش‌تر در اظهارنظری جنجالی که با تعجب و واکنش پزشکان و متخصصان کشورش همراه شد خواستار بررسی تاثیر تزریق مواد ضدعفونی به داخل بدن انسان برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ شده بود که پس از مواجه شدن با انبوهی از مخالفت‌ها و حتی واکنش‌های استهزا آمیز از اظهاراتش عقب نشینی کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید