۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 55165172

محمد عبدالسلام، رئیس هیات مذاکره‌کننده صنعا با انتقاد از دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد کسی که نام عربستان را از لیست قاتلان کودکان حذف می‌کند به هیچ وجه حق صحبت کردن به اسم بشریت را ندارد.

انتقاد انصارالله یمن از گوترش

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس هیئت مذاکره کننده صنعا گفت: ائتلاف صلاحیت این را ندارد که درباره نفتکش صافر صحبت کند بلکه خود در موضع متهم و ایجادکننده این فاجعه قرار دارد. سازمان ملل نیز که در طول شش سال در برابر اقدامات ائتلاف درباره نفتکش صافر سکوت کرده، متهم است.

وی در توییتی نوشت: ائتلاف عربی از آغاز تجاوز خود اجازه تعمیر و تخلیه نفتکش صافر را نداد و با وجود درخواست‌های مکرر ما اما کسی توجه نکرد. کسی که جنگ نسل‌کشی را علیه مردم به راه می‌اندازد و بدترین محاصره را ایجاد می‌کند به سرنوشت یک کشتی توجه نمی‌کند. کسی که نام قاتل کودکان را از لیست ننگ حذف می‌کند حق صحبت کردن به نام بشریت را ندارد.

اظهارات عبدالسلام همزمان با دومین سالروز کشتار دانش‌آموزان ضحیان ایراد شده است که تعدادی از کشورهای جهان آن را محکوم کردند. در این کشتار ۴۰ کودک یمنی که سنشان کمتر از ۱۲ سال بود، کشته شدند.

براساس گزارش سالانه سازمان ملل درباره کودکان و نزاع‌های مسلحانه، ائتلاف عربی مسئول کشتن ۲۲۲ کودک یمنی و انجام چهار حمله علیه مدارس و بیمارستان‌ها در یمن در سال ۲۰۱۹ است. با این حال آنتونیو گوترش نام عربستان را از لیست ننگ حذف کرد.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید