کوشنر، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا با اشاره به توافق منعقد شده میان امارات و رژیم صهیونیستی، اعلام کرد استراتژی دونالد ترامپ در قبال خاورمیانه در حال جواب دادن است.

استراتژی ترامپ در خاورمیانه در حال جواب دادن است

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مطلب خود در روزنامه واشنگتن پست در خصوص توافق اعلام شده اخیر برای عادی سازی روابط بین امارات و اسرائیل نوشت: از زمان امضای معاهده صلح اسرائیل و اردن در ۱۹۹۴ تاکنون روسای جمهوری آمریکا به یک توافق صلح مهم در خاورمیانه دست نیافته بودند.

او ادعا کرد: این توافق یک تحول برای مسلمانانی است که می‌خواهند در آرامش در مسجدالاقصی در شهر قدس، سومین مکان مقدس مسلمانان نماز بخوانند. برقراری پروازهای مستقیم میان دو طرف سفرهای زیارتی به مسجدالاقصی را تسهیل می‌کند. این یک پیروزی برای تکثرگرایی و نفی این روایت غلط مورد استفاده افراطگران برای تقویت نیروهای خود مبنی بر تحت حمله بودن این مسجد است.

کوشنر خاطرنشان کرد: این توافق در نتیجه مذاکرات میان اسرائیل و امارات متحده عربی که از سوی آمریکا تسهیل و رهبری شد حاصل شد. اما این حاصل تغییر سیاسی راهبردی بود که دونالد ترامپ سه سال و نیم قبل در پیش گرفت و با آن اساس تحولی که جهان در روزهای اخیر شاهدش بود را ایجاد کرد. این توافق بدون رهبری این رئیس جمهور ممکن نبود؛ رئیس جمهوری که نمی‌خواهد کارها را به همان شیوه قدیمی و صرفا به خاطر اینکه همیشه اینگونه انجام شده‌اند، انجام دهد.

کوشنر با عنوان کردن اینکه به هنگام آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ خاورمیانه مملو از آشوب بود، نوشت: در این منطقه بود که دونالد ترامپ اولین سفر خارجی خود را به عنوان رئیس جمهور آمریکا انجام داد. او در ریاض پایتخت عربستان دیدگاهش را برای یک خاورمیانه صلح آمیزتر، امن‌تر و موفق‌تر شرح داد. او به رهبران ده‌ها کشور عربی و مسلمان به شرح و توضیح درباره یک منطقه‌ای برخوردار از پتانسیل بالا که از جانب افراطگری و نزاع‌های گذشته به گروگان گرفته شده پرداخت.

داماد دونالد ترامپ نوشت: رئیس جمهور ترامپ تصدیق کرد برای به کارگیری این پتانسیل این منطقه نیازمند یک تغییر آرایش راهبردی است. در خاورمیانه جدید کشورها باید مسیرشان را بر مبنای ارزشها و منافع مشترک و نه بر مبنای نفرتها و دشمنی‌های قدیمی تعیین کنند. رئیس جمهور آمریکا همچنین تصدیق کرد ساختن این آینده نیازمند تغییر سیاستی در آمریکا که مدتهای طولانی این خصومتهای تاریخی را پذیرفته و حتی آنها را پروش داده، است. به همین خاطر ما به جای پاداش دادن به دشمنان آمریکا متعهد شدیم به این که شرکایمان را به هم نزدیکتر کنیم. ما به جای سخنرانی کردن برای دوستان آمریکا متعهد به اتخاذ اقدام نیرومند علیه شرارتهای افراطگری و تروریسم هستیم. ما نهایتا مصمم شدیم به این که این اهداف را بر مبنای واقعیات امروز و نه بر مبنای اشباح گذشته به پیش ببریم.

کوشنر در ادامه ادعاهای خود عنوان ساخت: سه سال و نیم بعد این تغییر آرایش راهبردی دارد جواب می‌دهد. خلافت گروه داعش از بین رفته است، رهبر آن ابوبکر البغدادی کشته شده است. ایران همچنین محدودتر از هر زمانی است و به لطف رهبران شجاع اسرائیل و امارات، خاورمیانه در روزهای اخیر گامی بزرگ به سمت آینده‌ای برداشت که در آن مردم متعلق به تمامی مذاهب و پیش زمینه‌های قومی می‌توانند کنار یکدیگر همراه با روح همکاری و صلح زندگی کنند.

کوشنر در خاتمه مطلب خود نوشت: این نهایتا به عهده مردم خاورمیانه است که درباره آینده‌ای که برای بچه‌هایشان خواستارند تصمیم بگیرند. آمریکا نمی‌تواند و نباید به جای آنها تصمیم بگیرد. اما پیشرفت چشمگیر حاصل شده در چند سال گذشته سند و مدرک آشکاری است مبنی بر این که مردم خاورمیانه نهایتا در مسیر یک آینده بسیار درخشان هستند و امروز آنها بیشتر از هر زمان می‌توانند در هر گامی که در این مسیر بر می‌دارند، روی حمایت آمریکا حساب باز کنند.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید