معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا در سخنانی تاکید کرد که آمریکا خواهان اطمینان از انجام تحقیقات فراگیر و شفاف درباره انفجار بندر بیروت است.

آمریکا خواهان تحقیقات شفاف درباره انفجار بیروت شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  دیوید هیل معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه در جریان بازدید از محل انفجار اخیر بندر بیروت،‌ در سخنانی مداخله‌جویانه، تاکید کرد که آمریکا خواهان اطمینان از انجام تحقیقات فراگیر و شفاف و مورد اعتماد درخصوص انفجار بندر بیروت است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ملی لبنان،‌ هیل در جریان بازدید از محل انفجار بندر بیروت بر ضرورت انجام تحقیقات شفاف در خصوص انفجار ویرانگر بیروت تاکید و تصریح کرد که آمریکا می‌خواهد از اجرای تحقیقات جامع‌،‌ شفاف و مورداطمینان، درخصوص حادثه تلخ بندر بیروت  اطمینان حاصل کند. 

این دیپلمات آمریکایی همچنین بر ضرورت سیطره دولت لبنان بر مرزها و بنادر رسمی مانند بندر بیروت برای تضمین حفظ حاکمیت کشور تاکید کرد.

هیل بار دیگر تاکید کرد که تیمی از دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) اواخر هفته جاری برای مشارکت در تحقیقات به بیروت می‌رسد و این مسئله به خاطر آن است که آمریکا اطمینان پیدا کند که لبنانی‌ها پاسخ‌های روشن و شفافی در این باره دریافت کنند.

هیل چهارشنبه گذشته و در جریان سفری رسمی وارد بیروت شد و در جریان این سفر با مسئولان و مقامات لبنانی از جمله میشل عون رئیس‌جمهوری دیدار و گفت‌وگو کرد.

انفجار در بندر بیروت که در ۴ اوت/ ۱۴ مرداد به وقوع پیوست، تاکنون ۱۷۷ کشته و بیش از هفت هزار زخمی بر جا گذاشته و ده‌ها نفر نیز مفقود شده‌اند.

این انفجار خسارت شدید مالی در حدود ۱۵ میلیارد دلار به لبنان تحمیل کرده است.
 

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید