برای قطع علائم خطر در استفراغ کودکان نباید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. عوارض جانبی این داروها می تواند بسیار جدی باشد. گاهی والدین برای جلوگیری از تشدید استفراغ داروهای تجویز شده گیاهی استفاده می کنند. اگر قصد انجام این کار را دارید حتماَ با پزشک مشورت کنید.

علائم و نحوه درمان استفراغ کودکان

سلام نو پلاس: استفراغ در کودکان بسیار شایع است. اما می تواند یک تجربه ناخوشایند و ترسناک برای شما و فرزندتان باشد. هنگامی که کودکان بیمار می شوند، بیشتر از بزرگسالان تمایل به استفراغ دارند. آنها  معمولاً خیلی سریع دچار استفراغ می شوند. کم آبی یکی از  جدی ترین  علائم خطر در استفراغ کودکان است، که مشکلات زیادی را برای آنها به وجود خواهد آورد.  اطمینان حاصل می کند که کودک شما مقدار زیادی آب یا مایع هیدراتاسیون خوراکی دریافت می کند. اگر به نظر می رسد فرزند شما مرتب استفراغ می کند،  برای درمان فوری به پزشک معالج خود مراجعه کنید.

علائم خطر در استفراغ کودکان چیست؟

استفراغ در کودکان دلایل زیادی دارد، اما شایع ترین آنها بیماریهای جزئی مانند گاستروانتریت یا عفونت ادراری است. بعضی اوقات حتی سرماخوردگی می تواند باعث استفراغ در کودکان شود. سایر دلایل استفراغ شامل بیماریهای حرکتی و بیماریهای جدی تر مانند آپاندیسیت یا مننژیت می باشد.

برخی از انواع استفراغ طبیعی است. به عنوان مثال، نوزادان تمایل دارند مقادیر کمی شیر را بعد از تغذیه استفراغ کنند. این به عنوان ریفلاکس شناخته می شود.  اغلب کودکانی که استفراغ می کنند، ممکن است از درد معده ، اسهال و  حالت تهوع نیز رنج ببرند.

کم آبی یکی از جدی ترین  علائم خطر در استفراغ کودکان به ویژه در نوزادان است. علائم کمبود آب بدن شامل یبوست، کم شدن ادرار، چشمهای گود افتاده، زبان و دهان خشک، کاهش وزن، خستگی و بی حالی است. در کل علائم خطر در استفراغ کودکان شامل موارد زیر می باشد.

● گاستروانتریت

● عفونت ادراری

● سرماخوردگی

● آپاندیسیت

● مننژیت

● ریفلاکس

●  درد معده

● اسهال

●  حالت تهوع

چه زمان باید به پزشک مراجعه کرد؟

در صورت مشاهده هریک از علائم زیر در کودک فوراَ به پزشک مراجعه کنید.

● کودک مرتب استفراغ می کند.

● به دلیل استفراغ افزایش وزن کمی دارد.

● به نظر می رسد کودک دچار کمبود آب شده، زیرا زیر چشمانش کبود شده، صورت رنگ پریده دارد، احساس خواب آلودگی  می کند و هنگام راه رفتن تعادل ندارد.

● استفراغ کودک رنگ سبز روشن دارد.

● کودک شما همراه  با استفراغ درد معده شدید یا مداوم دارد.

درمان استفراغ

هنگام  بروز استفراغ پرتابی، مهمترین چیزی که باید به کودکتان بخورانید،  مقدار زیادی  مایعات است. بهتر است از آب میوه های طبیعی و آب استفاده کنید. هر 15 دقیقه یک بار چند جرعه به او بنوشانید. این ها بهترین موادی هستند که می توانید برای افزایش هیدراسیون به کودک بدهید. زیرا از این طریق از کم آبی بدن و مشکلات ناشی از آن جلوگیری می شود. فرزند شما نیز به اطمینان و آسایش دارد، بنابراین هنگام بروز علائم خطر در استفراغ کودکان ، به آنها استرس وارد نکنید. زیرا این نیز می تواند موجب تحریک و تشدید استفراغ شود.

برای قطع علائم خطر در استفراغ کودکان نباید از داروهای بدون نسخه استفاده کنید. عوارض جانبی این داروها می تواند بسیار جدی باشد. گاهی والدین برای جلوگیری از تشدید استفراغ داروهای تجویز شده گیاهی استفاده می کنند. اگر قصد انجام این کار را دارید حتماَ با پزشک مشورت کنید. اگر کودک شما از ریفلاکس معده دستگاه گوارش رنج می برد، روشهای مختلف درمانی می توانند کمک کننده باشند. بهتر است این کار را زیر نظر پزشک عمومی و پزشک متخصص اطفال انجام دهید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید