براساس تازه ترین آمارها شمار جان باختگان ویروس کرونا در منطقه آمریکای لاتین از مرز ۲۰۰ هزار نفر گذشت.

 تازه ترین آمار تلفات کرونا در آمریکای لاتین

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  خبرگزاری رویترز امروز براساس تازه ترین آمار نوشت: شمار جان باختگان ویروس کرونا در منطقه آمریکای لاتین از مرز ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

به گزارش ایرنا؛ این آمار تاکیدی بر وضعیت قرمز منطقه آمریکای لاتین به عنوان مرکز عمده انتشار و همه گیری بیماری کووید – ۱۹ در جهان است که دولت ها را تحت فشار قرار داده است.

مجموع شمار مرگ و میر در برزیل و مکزیک به تنهایی از همه کشورهای دیگر به استثنای ایالات متحده بالاتر است و این سه کشور روی هم رفته ۷۰ درصد تلفات این ویروس را در قاره آمریکا تشکیل می دهند.

برزیل و مکزیک به شدت برای ایجاد موازنه میان لزوم توقف انتشار این ویروس با اجرای اقدامات ایمنی محدودکننده و بازگشایی اقتصادهایشان تلاش می کنند که به شدت از بحران ویروس کرونا آسیب دیده است.

دولت برزیل که چند روز پیش آمار تلفات روزانه ویروس کرونا را یک هزار و ۵۹۵ نفر اعلام کرده بود، تنها در روز شنبه یک هزار و ۸۸ مرگ دیگر را ثبت کرده است.

شمار تلفات مکزیک نیز در روز شنبه ۷۸۴ نفر بوده و برای نخستین باز بیش از ۹ هزار مورد ابتلا را در یک شبانه روز ثبت کرده است.

شمار تلفات آمریکای لاتین با وجود مبارزه دشوار دیگر کشورهای این منطقه برای جلوگیری از پیشروی و مهار انتشار ویروس کرونا، پس از ثبت ۱۹۱ مرگ در پرو، از مرز ۲۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

همه گیری ویروس کرونا و تمام ناشناخته‌هایش در حالی آمریکا و برزیل را در جایگاه دو کشور نخست درگیر به این بیماری قرار داده است که اهمیت اجرای اقدامات پیشگیرانه، رعایت دستورالعمل‌ها و مقررات ساده بهداشتی، اتخاذ تدابیر سختگیرانه و واکنش سریع تر به این بحران را بیش از پیش برای همگان برملا می‌سازد. به بیان دقیق تر در نقطه مقابل عمل به توصیه‌های بهداشتی مورد تاکید سازمان بهداشت جهانی و همچنین تجربه محدود به دست‌آمده دولت‌ها در مهار این بیماری در طول هفت ماه گذشته، برخی سران کشورهای قاره آمریکا با سهل انگاری‌ها و کم اهمیت جلوه دادن‌هایشان، شرایط این منطقه را رو به وخامت برده اند.

آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا (کووید ۱۹) در سراسر جهان نشان می دهد که تاکنون ۱۸میلیون نفر به این ویروس مبتلا، ۶۸۹ هزار نفر جان باخته و ۱۱میلیون و ۳۴۶ هزار نفر نیز بهبودیافته از این بیماری هستند.  

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید