اولین اشتباه هنگام ورزش، عدم اعتماد به نفس هنگام تمرین است. اما به جای فکر کردن به ورزش به عنوان یک دشمن، وقت آن است که درک خود را تغییر دهید. در زیر تمام مزایای مفیدی  را که می توان با ورزش انجام داد، مشاهده کنید.

با ورزش به چه چیزهایی می رسید؟




 

۱. حفظ جوانی

راز جوانی ابدی ورزش است. اگر به بوتاکس یا پرکننده های پوستی فکر می کنید، اشتباه می کنید. یک ترفند ساده وجود دارد که سال ها بدون هیچ سوزنی صورت می گیرد و آن ورزش منظم است. در واقع، تمرین منظم می تواند سلامتی شما را تا جایی ارتقاء دهد که دیگر احساس پیری نکنید، بلکه جوان تر نیز به نظر برسید.

هنگامی که ورزش می کنید، بدن چابک تر و هوشیارتر عمل می کند. علاوه بر این، افرادی که یک برنامه تمرینی منظم انجام می دهند، چهره خود را برای مدت طولانی تری جوان و صاف نگه می دارند.

۲. بهبود عملکرد بدن

ورزش عملکردهای بدن را نیز بهبود می بخشد. بدن انسان برای استراحت ساخته نشده است. یک سبک زندگی فعال دقیقاً همان چیزی است که پزشک تجویز می کند. از آنجا که اجداد ما شکارچی بودند، فعالیت بدنی بخشی از کارهای روزمره آن ها بود. به همین ترتیب، متابولیسم ما تکامل یافته  تا ورزش را یک عنصر اساسی برای سلامتی قرار دهد.

تنبل بودن فقط برای مدیریت وزن بد نیست. عدم ورزش می تواند متابولیسم شما را کند کرده، خطرات سرطان را افزایش داده و بر توانایی های شناختی تأثیر بگذارد. در واقع، هنگامی که ورزش می کنید، بدن می تواند جریان اکسیژن و خون را به تمام اندام های شما برساند و سموم مضر را دفع کند. در نتیجه، برخی از شایع ترین شکایات سلامتی، مانند مشکلات گوارشی یا پوست بد، به راحتی با ورزش منظم برطرف می شوند.

۳. افزایش عزت نفس

آیا بعضی اوقات به آینه نگاه می کنید و کسی را که به شما نگاه می کند نمی شناسید؟ خود انتقاد درونی ما می تواند یک درد باشد. این صدای آهسته به شما می گوید به اندازه کافی خوب نیستید. خاموش کردن انتقاد درونی آسان نیست. اما ورزش می تواند تأثیر شگفت آور مثبتی در ذهن شما داشته باشد. در واقع، ورزش شما را در موقعیت کنترل قرار می دهد تا بتوانید به اهدافتان برسید. ورزش یک تقویت نفس طبیعی است.

۴.  شرکت در رویدادهای اجتماعی

پیوستن به یک باشگاه ورزشی یا حتی رفتن به تیم ورزشی محلی می تواند به شما در دیدار با افراد جدید کمک کند. افرادی که با هم آموزش می بینند، تمایل به ایجاد پیوند و رابطه دوستانه دارند.

۵. کسب یک سرگرمی ارزان

هر سرگرمی مقرون به صرفه نیست. برای شروع دویدن به خارج از منزل فقط به یک جفت کفش احتیاج دارید.

ورزش هرگز نباید چیزی باشد که از انجام آن بترسید. در تمرین  یا حتی تماشای بازی ها لذت زیادی وجود دارد. یادگیری تغییر درک خود از ورزش می تواند به شما در ساختن بخشی از شیوه زندگی کمک کند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید