مراقبت از پوست در دوران بارداری از اهمیت زیادی برخوردار است.  بارداری با  تغییرات هورمونی زیادی در بدن همراه است. برخی از این تغییرات می تواند تاثیری زیادی بر بدن و به خصوص پوست داشته باشند. بسیاری از مشکلات پوستی مانند  لکه پوستی و آکنه در دوران بارداری ممکن است ایجاد شوند. بنابراین شما باید نسبت به مراقبت از پوست در دوران بارداری و استفاده از  محصولات زیبایی در این دوران  بسیار احتیاط کنید، زیرا در طی مدت بارداری پوست بسیار حساس شده و مستعد آسیب بیشتر است.

مراقبت سالم و بی خطر از پوست در دوران بارداری

 برخی از محصولات آرایشی به دلیل مواد تشکیل دهنده شان بر روی جریان خون تاثیر می گذارند و این تا حدودی موجب آسیب به کودک می شود. حتی پس از بارداری  و در دوران شیردهی، این مواد هنوز در جریان خون مادر قرار دارند و کودک را تهدید می کنند. بنابراین، شما باید در مورد تغییر محصولاتی که بطور خاص مصرف می کنید، با مشاور پوست و پزشک خود صحبت کنید. چندین ماده در محصولات مراقبت از پوست وجود دارند که می توانند موجب آسیب به مادر و جنین شوند. در اینجا به برخی از آنها اشاره شده است.

رتینوئیدها

هنگام مراقبت از پوست در دوران بارداری  باید نسبت به استفاده از رتینوئیدها بیشتر احتیاط کنید. رتینوئید، یک ماده ضد پیری قدرتمند است که نتایج مفیدی برای پوست به دنبال دارد. رتینوئید خوراکی، که به نام ایزوترتینوئین نیز شناخته می شود، در محصولاتی که برای درمان آکنه استفاده می شوند نیز یافت می شود. با این حال، مقدار بسیار زیاد ویتامین A موجود در این ماده می تواند برای کودک شما مضر باشد. با وجود مقادیر زیاد ویتامین A در جریان خون، این احتمال وجود دارد که کودک شما از چندین نقص هنگام تولد رنج ببرد. بنابراین، هنگام خرید محصولات مراقبت از پوست، باید سعی کنید آنهایی را پیدا کنید که فاقد رتینوئید هستند.

اسید سالیسیلیک

اسید سالیسیلیک به دلیل توانایی در درمان اختلالات پوستی مانند آکنه و روزنه به تعداد زیادی از محصولات مراقبت از پوست اضافه شده است. با این وجود، استفاده بیش از حد از اسید سالیسیلیک به صورت خوراکی در دوران بارداری می تواند منجر به نقص هنگام تولد شود. می توانید مقدار کمی از آن را به صورت موضعی استفاده کنید، اما بهتر است از محصولاتی که حاوی اسید سالیسیلیک هستند، خودداری کنید تا از ایمنی کامل اطمینان حاصل شود.

مراقبت سالم و بی خطر از پوست در دوران بارداری با محصولات ارگانیک

استفاده از محصولات کاملاً ارگانیک و طبیعی تنها راه مراقبت از پوست در دوران بارداری است. محصولات ارگانیک حاوی مواد مضر برای سلامت مادر و جنین نیستند، بنابراین با خیال راحت می توانید از آنها استفاده کنید. برای اطمینان از جامع بودن آموزش مراقبت از پوست در دوران بارداری، چند نکته مهم در اینجا ذکر شده است.

  • برای جلوگیری از شکستگی و گرفتگی منافذ از محصولات آرایشی استفاده کنید که غیر کومدوژن هستند.
  • روزانه از پاک کننده های خفیف استفاده کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که پوست شما همیشه مرطوب است و از  حمام کردن با آب داغ خودداری کنید.
  • در صورت خارش یا خشک شدن شکم، آن را با کره کاکائو ماساژ دهید.
  • به جای استفاده از مرطوب کننده های معمولی، از پمادها و کرم های مخصوص استفاده کنید تا نوک سینه ها مرطوب شوند.
  • از محصولات طبیعی با  پایه مرطوب کننده و آبرسان استفاده کنید.
  • خواب کافی داشته باشید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید