کانادا در حال ایجاد مجوزهای تحصیلی سریع است و یک پروسه مطالعه دو مرحله ای موقت را ارائه می دهد. سازمان قانون گذاری مهاجرت کانادا، به تازگی چندین تغییر اساسی را برای کمک به دانشجویان بین المللی برای ادامه تحصیل در کانادا اعلام کرده است.

کانادا برای کمک به ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی در این کشور، تغییراتی ایجاد کرده است

دانشجویان بین المللی از مزایای اقتصادی و اجتماعی چشمگیری برخوردار هستند، به همین دلیل کانادا درصدد جذب آن ها به این کشور است. پیش از شروع همه گیری کووید19، کانادا میزبان بیش از 640،000 دانشجوی بین المللی بود.

کانادا در خبرنامه ای که به تازگی منتشر شد گفت که به دانشجویان بین المللی به شرح زیر کمک می کند:

● سازمان قانون گذاری مهاجرت کانادا مجوزهای تحصیلی را برای دانشجویانی که درخواست تکمیل شده را به صورت آنلاین ارائه داده اند، در اولویت قرار می دهد تا مجوزهای آن ها در اسرع وقت آماده شود.

● کانادا در حال آماده سازی یک فرآیند تأیید موقت دو مرحله ای برای دانشجویان بین المللی است که هنوز نمی توانند درخواست تکمیل اجازه تحصیل را ارائه دهند و می خواهند برنامه آموزشی کانادایی خود را به صورت آنلاین آغاز کنند. این روند موقت برای دانشجویانی که می خواهند برنامه خود را از این پاییز آغاز کنند و کسانی که درخواست اجازه تحصیل خود را تا 15 سپتامبر سال 2020 ارسال می کنند، در دسترس است.

● همان طور که قبلاً در ماه می گزارش شده بود، کانادا همچنین به دانشجویان این امکان را می دهد تا تحصیل خود را در کانادا به صورت آنلاین و در حالی که هنوز در خارج از کشور هستند شروع کنند.

چرا کانادا به ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی کمک می کند؟

کانادا می گوید که این اقدامات را برای کمک به دانشجویان انجام می دهد تا دانشجویان بتوانند برنامه های تحصیلی پاییز 2020 را به موقع آغاز کنند. کانادا اذعان می کند که بحران جهانی ویروس کرونا باعث ایجاد عدم اطمینان برای دانشجویان بین المللی می شود. علاوه بر این، همه گیری این ویروس بر صدور مجوزهای مطالعاتی تأثیر منفی گذاشته است. با این حال، این تغییرات جدید به دانشجویان کمک می کند تا پاییز امسال در یک موسسه یادگیری کانادایی (DLI) برنامه های خود را به صورت آنلاین آغاز کنند.

با این وجود مزایای بی شماری برای این سبک جدید تحصیلی وجود دارد.

مزایای این تغییرات جدید برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان بین المللی می توانند با برنامه تحصیلی کانادایی خود به صورت آنلاین به تحصیل خود بپردازند. این روش از سلامت و امنیت آن ها محافظت می کند و آن ها را قادر می سازد تا به راحتی به اهداف مختلف تحصیلی، شغلی و مهاجرتی خود برسند.

اگر این دانشجویان بخواهند تحصیلات خود را در کانادا و در پاییز آغاز کنند، این کشور تمام تلاش خود را برای صدور مجوز تحصیلی در اسرع وقت انجام می دهد.

حتی اگر دانشجو نتواند تقاضای مجوز تحصیلی خود را تا آن زمان تکمیل کند، طبق شرایطی کانادا او را می پذیرد.

دانشجویان به دلیل کیفیت بالای تحصیلات، به کانادا می آیند. علاوه بر این آن ها از فرصت هایی برای کار در کانادا در طول و بعد از تحصیل خود بهرمند می شوند و به طور بالقوه اقامت دائم را برای تبدیل شدن به شهروندان کانادایی آینده دریافت می کنند.

سیاست های جدید کانادا، به منظور کمک به دانشجویان بین المللی برای دستیابی به چنین اهدافی است.

نحوه اخذ مجوز تأیید اولیه برای دریافت مجوز تحصیلی در کانادا چگونه است؟

در صورت قبولی دانشجویان در مرحله اول، کانادا برای مجوزهای تحصیلی بعدی یک اصل تصویب را ارائه خواهد کرد.

برای گذراندن مرحله اول، متقاضیان تحصیلی باید واجد شرایط زیر باشند:

● در یک موسسه یادگیری تعیین شده در کانادا پذیرفته شده باشند

● بودجه کافی برای ادامه تحصیلات خود در کانادا داشته باشند

● سایر شرایط مورد نیاز برای تحصیل را داشته باشند

پس از گذراندن این مرحله، دانش آموزان می توانند تحصیلات خود را به صورت آنلاین در حالی که هنوز در کشور خودشان هستند آغاز کنند.

برای دریافت تأییدیه نهایی برای اجازه تحصیل، دانشجویان نیاز به تکمیل مراحل درخواست از جمله ارسال زیست سنجی و مدارک لازم مانند معاینه پزشکی و گواهی عدم سوء سابقه دارند.

پس از دریافت تاییدیه نهایی برای اجازه تحصیل، دانشجویان می توانند به کانادا سفر کنند.

موقعیت برد - برد

جذب دانشجوی بین المللی برای دانشجویان و کانادا بسیار مفید است. دانشجویان می توانند در یکی از بهترین کشورها، تحصیلات خود را در سطح استاندارد و عالی ادامه دهند. همچنین تحصیل در کانادا در مقایسه با کشورهایی مانند ایالات متحده ارزان تر است. دانشجویان در کانادا علاوه بر تحصیل، می توانند مشغول به کار نیز شوند که می تواند به آن ها کمک کند تا هزینه های زندگی خود را تأمین کنند و همچنین برای آینده نیز پس انداز نمایند.

دانشجویان پس از اتمام تحصیلات، می توانند مجوز 3 سال کار در کانادا را بگیرند. تجربه کاری حرفه ای که در کانادا به دست می آورند می تواند به آن ها در دستیابی به اقامت دائم و در نهایت شهروندی کمک کند.

دانشجویان بین المللی تجربه یادگیری را در کالج ها و دانشگاه های سراسر کانادا کسب می کنند و به توانمند سازی جامعه کانادا کمک می کنند. آن ها همچنین سالانه 22 میلیارد دلار به اقتصاد این کشور کمک می نمایند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید