از دست دادن سریع مقدار زیادی خون می تواند باعث افت شدید فشار خون شود. در صورت عدم درمان این ممکن است منجر به شوک و مرگ شود. بنابراین مهم است که بدانید چه عواملی شما را در معرض خونریزی پس از زایمان قرار می دهد.

نحوه درمان خونریزی بعد از زایمان

پس از زایمان، رحم به طور معمول منقبض می شود و جفت را بیرون می زند. پس از تحویل جفت، این انقباضات به فشرده سازی عروق خونی در ناحیه ای که جفت به آن وصل شده کمک می کنند. اگر رحم به اندازه کافی منقبض نشود، رگ های خونی آزادانه خونریزی می کنند. این شایع ترین علت خونریزی بعد  از زایمان است. همچنین چسبیدن قطعات کوچک جفت به یکدیگر، موجب می شود، خونریزی رخ دهد.

عوارض احتمالی خونریزی پس از زایمان چیست؟

از دست دادن سریع مقدار زیادی خون می تواند باعث افت شدید فشار خون شود. در صورت عدم درمان این ممکن است منجر به شوک و مرگ شود. بنابراین مهم است که بدانید چه عواملی شما را در معرض خونریزی پس از زایمان قرار می دهد. مراقبت اورژانسی در صورت نیاز در زمان زایمان و بعد از تولد بسیار مهم است. مراقبت های اولیه می تواند میزان ریزش خون را کاهش دهد. بیشتر موارد خونریزی پس از زایمان هنگام زایمان یا زودتر از موعد رخ می دهند. اما ممکن است بعد از رفتن به خانه از بیمارستان، خونریزی شدید کنید. در صورت بروز چنین اتفاقی ، فوراً با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود تماس بگیرید.

نحوه درمان خونریزی بعد از زایمان

هدف از درمان خونریزی پس از زایمان، یافتن و متوقف کردن علت خونریزی در اسرع وقت است. درمان ممکن است شامل موارد زیر باشد.

· دارو یا ماساژ رحم برای تحریک انقباضات رحمی

· از بین بردن تکه های جفتی که در رحم باقی می ماند.

· معاینه رحم و سایر بافت های لگن، مهبل (واژن) و رحم  برای جستجوی مناطقی که ممکن است نیاز به ترمیم داشته باشند.

· بادکنک باکری یا یک سوند فولی برای فشار آوردن وجلوگیری از خونریزی داخل رحم. پزشک شما ممکن است رحم را با اسفنج ها و مواد استریل باند پیچی کند. این کار زمانی انجام شود که بالون باکری یا سوند فولی در دسترس نباشد.

· لاپاراتومی، یک عمل جراحی برای باز کردن شکم و یافتن علت خونریزی است.

· گره زدن یا آب بندی رگ های خونی، این کار با استفاده از بخیه های فشرده سازی رحم ، ژل مخصوص، چسب یا کویل انجام می شود. عمل جراحی در طی لاپاراتومی انجام می شود.

· هیسترکتومی، این عمل جراحی برای برداشتن رحم است. در بیشتر موارد، این آخرین راه حل است.

جایگزینی خون و مایعات از دست رفته در درمان خونریزی پس از زایمان بسیار مهم است. ممکن است به سرعت مایعات داخل وریدی، خون و فرآورده های خونی برای جلوگیری از شوک به شما داده شوند. اکسیژن نیز ممکن است کمک کند. خونریزی پس از زایمان می تواند بسیار جدی باشد. اما وقتی پزشک شما به سرعت علت خونریزی را پیدا کرده و درمان کند، مشکلی به وجود نخواهد آمد و شما بهبود می یابید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید