در حالی که هیچ قانونی صریحاً بیان نمی کند چه نوع کفشی را باید برای رانندگی بپوشید، اما بعضی از کفش ها را هرگز نباید هنگام رانندگی پوشید. انتخاب کفش به طور مستقیم بر توانایی شما در کنترل وسیله نقلیه تأثیر می گذارد.

چه کفش هایی را نباید برای رانندگی پوشید؟

  کفش خوب باعث می شود، تا روی پاهای خود تسلط داشته باشید و تعامل با پدال ها برایتان آسان تر شود. از طرف دیگر، کفش های بد برای رانندگی مواردی هستند که تماس با پدال ها را تحت تأثیر قرار می دهند. با توجه به این نکته، بعضی از کفش ها برای رانندگی خطرناک تر هستند.  پوشیدن آنها احتمال تصادف را افزایش می دهد زیرا اشتباهات بسیار ساده تر انجام می شوند. برای کمک به شما در جلوگیری از تصادف ناشی از انتخاب کفش نامناسب، در اینجا به چند سبک کفش اشاره شده که هنگام رانندگی نباید از آنها استفاده کرد.

صندل های بدون پشت

مشکلی که در صندل های بدون پشت وجود دارد این است که آنها در پای شما محکم قرار نمی گیرند. آنها غالباً سست هستند و همین امر باعث می شود تا سریع از پا خارج شوند. کفش های شل یکی از خطرناک ترین موقعیت هایی است که می توانید تجربه کنید، زیرا آنها ی توانند به راحتی در پدال های شما گیر کند. ممکن است در زیر ترمز رفته و از توقف شما جلوگیری کنند. از طرف دیگر، صندل ممکن است در موقعیتی قرار بگیرد که پدال گاز شما را در جای خود قفل کند. پدال گاز و ترمز باید همواره برای طیف کاملی از حرکات در دسترس باشند. هیچ مانعی نباید وجود داشته باشد، زیرا به سرعت باعث بروز تصادف خواهد شد.

کفش پاشنه بلند

یک نوع کفش مشکل ساز دیگر کفش پاشنه دار است .اگر فکر می کنید راه رفتن با کفش پاشنه بلند راحت نیست، پس رانندگی با آن چگونه خواهد بود؟ برای کنترل صحیح اتومبیل خود، باید پاهای شما تماس خوبی با ترمز و پدال گاز داشته باشند. کفش های پاشنه بلند این مسئله را دشوار می سازند. کفش پاشنه بلند اغلب به شکلی تقسیم می شود که پای شما فقط از طریق پنجه پا یا نوک کفش با زمین تماس دارد. در مقایسه با کفش های معمولی، کفش های پاشنه بلند از تماس کمتری با سطح زمین برخوردار هستند و این باعث می شود آنها برای استفاده از پدال ها انتخاب ضعیفی باشند.

علاوه بر این، کفش پاشنه بلند، غیرقابل پیش بینی است. به احتمال زیاد شما با استفاده از انگشت پا برای کنترل پدال ها روی آنها فشار می آورید. این فشار به پاشنه کفش نیز همزمان وارد می شود، که می تواند در نهایت باعث شکسته شدن آن شود و این موقع رانندگی بسیار خطرناک است.

چکمه

چکمه ها نیز انتخاب خوبی موقع رانندگی نییستند. چکمه ها جنس بسیار محکمی دارند و سطح زیرین آنها بسیار ضخیم است. در نتیجه انعطاف پذیری کمتری خواهند داشت. حرکت دادن پدال ها و عکس العمل سریع حین رانندگی با استفاده از چکمه ها بسیار سخت است. آنها هنگام فشار روی پدال ها شما را به عقب هل می دهند که این بسیار خطرناک است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید