وزارت خارجه لبنان حادثه تهدید هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنگنده های آمریکایی را محکوم کرد.

واکنش وزیر خارجه لبنان به حادثه تهدید هواپیمای مسافربری ماهان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  ناصیف حتی وزیر خارجه لبنان روز شنبه در نخستین واکنش رسمی این کشور به حادثه تهدید هواپیمای مسافربری ایران از سوی جنگنده های آمریکایی، تاکید کرد که هرگونه تعرض به هواپیماهای غیرنظامی غیرقابل قبول و محکوم است.

وزیرخارجه لبنان در مصاحبه با تارنمای خبری العهد لبنان،‌ گفت: ما در وزارت خارجه به شدت تعرض به هر هواپیمای مسافربری را محکوم می‌کنیم و به آن معترض هستیم، زیرا این اقدام سلامت مسافران را به خطر می‌اندازد. هرگونه تعرض و مزاحت هواپیمای غیرنظامی توسط هواپیمای نظامی غیرقابل قبول است. لبنان همچنان بر احترام گذاشتن به قوانین و اصول بین‌المللی در این‌باره تاکید دارد.

وی ادامه داد: حتی اگر مسافر لبنانی در این هواپیما حضور نداشت ما باز به این اقدام اعتراض و آن را محکوم می‌کردیم اما به خاطر حضور مسافران لبنانی این هواپیما، موضع‌گیری ما درباره این مسئله شدیدتر است. این مسئله سیاسی نیست بلکه به قوانین و اصول بین‌المللی مربوط می‌شود.

شامگاه پنج‌شنبه، دو جنگنده آمریکایی برای یک فروند هواپیمای مسافربری شرکت ماهان (پرواز تهران - بیروت) در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت و این پرواز را مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بیروت کرد.

این هواپیمای مسافربری به شماره ۱۱۵۲ که از تهران به مقصد بیروت در حرکت بود که با مزاحمت جنگنده‌های آمریکایی مواجه و ناچار به کاهش ناگهانی سرعت و فرود اضطراری در فرودگاه بیروت شد که در اثر این حادثه شماری از مسافران این پرواز مجروح شدند و پس از فرود، به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

حتی در خصوص تمدید حضور نیروهای حافظ صلح سازمان ملل مستقر در جنوب لبنان (یونیفل) نیز گفت: ‌برخی تلاش می‌کنند ماهیت ماموریت این نیروها را در جنوب تغییر دهند اما ما بر همان موضع خود تاکید می‌کنیم و نمی‌خواهیم بسیاری از این ماموریت‌ها تغییر کند. برخی از کشورها از جمله ایتالیا نیز در این راستا از لبنان حمایت و اعلام کردند که ایتالیا هم معتقد است که نباید ماموریت یونیفل تغییر کند.

وزیر خارجه لبنان افزود: درست است که حفظ صلح و امنیت در جنوب لبنان به نفع همه لبنانی‌هاست اما این به نفع منطقه و جهان است و ما از نیروهای یونیفل استقبال می‌کنیم و هماهنگی و همکاری پیوسته‌ای میان این نیروها و ارتش لبنان وجود دارد.

این مقام لبنانی درباره الحاق دره اردن به فلسطین اشغالی نیز گفت: اجرای این طرح به تعویق افتاده است که در صورت اجرا شدن تبعات بزرگی در منطقه به دنبال خواهد داشت. باید هوشیار باشیم زیرا خطر الحاق هنوز باقی است و مستلزم آن است که همه درباره نقض آشکار قوانین توسط صهیونیست‌ها و عواقب آن هشدار دهند. این مسئله جدید نیست بلکه همه سیاست‌های اسرائیل مبتنی بر نقض قطعنامه‌ها و قوانین بین‌المللی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید