هرچند که آزمون هنوز شیطنت و رفتارهای غیرحرفه‌ای دارد و در اوج کرونا به کافه و گردش تفریح می‌رود و جریمه می‌شود، اما حالا ثابت کرده که هم استعداد و هم پشتکار لازم برای درخشش در سطح اول اروپا را دارد و فقط به خاطر علاقه کی‌روش مهاجم اول تیم ملی ایران نبوده.

سردار آزمون؛ ستاره‌ای برای نسل خودش

سلام نو – سرویس ورزشی: پسرک خندان ترکمن بعد از سال‌ها تلاش در سرزمین تزارها بالاخره فتح الفتوح کرد. سردار آزمون بعد از محرومیت و جریمه و کلی دردسر دیگر تبدیل به آقای گل لیگ روسیه شد تا نامش به عنوان دومین ایرانی‌ که در لیگ اروپایی آقای گل شده ثبت شود.

سردار آزمون بعد از کلی بالا و پایین، بعد از کلی حاشیه، بعد از کلی حرف و حدیث و بعد از کلی سختی حالا مثل الماس در سرزمین یخی روسیه می‌درخشد. او نه راه دایی را رفت، نه راه عزیزی، نه باقری و نه مهدی کیا و هاشمیان، او خود خودش بود و راه خودش را با خوب و بدهایش پیمود.

او از یک زیر نظر پدر ورزشکارش بزرگ شد و چندان در فضای فوتبال ایران تنفس نکرد. آزمون بعد از چند سال بازی در رده جوانان و در تیم‌هایی چون  عقاب گنبد، شموشک گرگان، اتکا گرگان و سپاهان اصفهان برای بازی در رده بزرگسالان راهی روسیه شد تا فوتبال حرفه‌ای را در اروپا ادامه دهد.

آزمون در محبوبیت هم راه خودش را رفت. او هیچ وقت مثل دایی و مهدی‌کیا یا حتی جهانبخش محبوب نشد و هیچ وقت آن قدر در دل هواداران جا نداشت که اشتباهاتش دیده نشود. به جام جهانی گذشته فکر کنید. او سه بازی فیکس بود و با بازی‌هایی که کرد موجی از نقد و تخریب را به جان خرید.

هرچند برخی می‌گفتند او آن چه را که سرمربی گفته انجام داد و نمره قبولی می‌گیرد، اما در چشم مردم سردار آزمون پسر محبوب کی‌روش بود که با حضور غیرموثرش باعث حذف رضا قوچان‌نژاد شده بود، قوچان‌نژادی که به وضوح از سردار محبوب‌تر بود. فشارها چنان زیاد شد که آزمون بعد از جام جهانی از تیم ملی خداحفظی کرد تا بسیاری به او بگویند، نُنُر!

همان زمان بسیاری می‌گفتند آزمون رفتار حرفه‌ای را باید از جهانبخش یاد بگیرد که چقدر حرفه‌ای رفتار می‌کند و چقدر حرفه‌ای انتخاب می‌کند. در مقابل آزمون با رفتارهای غیرحرفه‌ای و گشتن با ستاره‌های رپ و هیپ هاپ و انتخاب‌های اشتباه در روسیه فوتبال خود را نابود می‌کند.

با این همه حالا دنیا چنان چرخیده که آزمون آقای گل لیگ روسیه و جهانبخش نیمکت نشین برایتون باشد. هرچند که آزمون هنوز شیطنت و رفتارهای غیرحرفه‌ای دارد و در اوج کرونا به کافه و گردش تفریح می‌رود و جریمه می‌شود، اما حالا ثابت کرده که هم استعداد و هم پشتکار لازم برای درخشش در سطح اول اروپا را دارد و فقط به خاطر علاقه کی‌روش مهاجم اول تیم ملی ایران نبوده.

آزمون دایی نیست، مهدوی‌کیا، هاشمیان، باقری و حتی جهانبخش نیست، او خود خودش است و با راه و روش خودش به زندگی ادامه می‌دهد و این را هم بارها ثابت کرده. او حالا روی سکوی پرتاب ایستاده، می‌تواند با یک انتخاب خوب به اروپا برود و بعد از سال‌ها خاطره روزهای خوش ایرانی‌ها در اروپا را در کنار جهانبخش تکرار کند.

او فرزند نسل خودش است، با لجبازی‌ها، کم و کاست‌ها و نقاط مثبت همان نسل، چیزهایی که در متن کوتاه اینستاگرامش هم پیداست. او با اشاره به آقای گلی در لیگ روسیه می‌نویسد:

آقای گل شدم خیلی سال خوبی بود خیلی زحمت کشیدم خیلیا تو سرم زدن ولی من هدفم رو ول نکردم مرسی که کسانی که پشتم بودند دستتون طلا. من انگار روی زمین قدم نمیزنم. یه همچین موودی دارم الان.

او با کیفیت اما لجباز و یک دنده است، به منتقدانش هیس نشان می‌دهد، رفتارهای غیر حرفه‌ای دارد و جاه طلبی لازم را ندارد، نقاط ضعفی که باید اصلاح شود، اما نباید باعث انکار توانایی فنی، استعداد و البته پشتکار قابل توجه این ستاره تیم ملی فوتبال ایران شود.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید