فیلم سینمایی «پسر کشی» به نویسندگی و کارگردانی محمد هادی کریمی و تهیه‌کنندگی صادق یاری و نقش آفرینی هنرمندان شاخصی همچون ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، لیلا اوتادی، لیلا زارع و ... به صورت آنلاین در شبکه های VOD اکران شده است، به بهانه اکران این فیلم در شبکه های VOD به بررسی این فیلم پرداخته ایم که در ادامه خواهید خواند.

نقد و بررسی فیلم «پسرکشی» / نوش آفرینی بازیگران در «پسرکشی»

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر | مرتضی کوه مسکن : فیلم سینمایی «پسر کشی» فیلم درام خانوادگی اجتماعی، به نویسندگی و کارگردانی دکتر محمد هادی کریمی و تهیه‌کنندگی صادق یاری و با حضور بازیگران مطرح سینمای ایران نظیر ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، لیلا اوتادی، لیلا زارع و ... در سال ۱۳۹۸ تولید شده است.

آخرین ساخته محمد هادی کریمی در بهمن ۱۳۹۸ برای اولین بار در بخش مسابقه و در آخرین سانس در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و علیرغم تلاش تهیه کننده فیلم با اینکه در نوبت اکران نوروزی قرار داشت با توجه به شیوع ویروس کرونا و استقبال مردم از اکران آنلاین در شبکه های VOD، این فیلم به صورت اینترنتی و بر بستر شبکه های VOD به اکران آنلاین درآمد.

«پسرکشی» به‌کارگردانی محمدهادی کریمی و به تهیه‌کنندگی صادق یاری از 16 تیر 1399 پس از فیلم های «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا، «طلا» به کارگردانی پرویز شهبازی، «مهمانخانه ماه نو» به کارگردانی تاکفومی تسوتسویی، «حکایت دریا» به کارگردانی بهمن فرمان آرا، «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی، «جهان با من برقص» به کارگردانی سروش صحت، «تیغ و ترمه» به کارگردانی کیومرث پوراحمد به اکران آنلاین درآمد و از جمله آثار پرمخاطب اکران آنلاین در فیلیمو و نماوا است.

کارگردانی فیلم «پسرکشی» بر عهده محمد هادی کریمی نویسنده، کارگردان 45 ساله سینما بوده است و این فیلم ششمین فیلم بلند سینمایی محمد هادی کریمی در مقام کارگردان محسوب می شود، وی پیش از این فیلم های شاخصی نظیر «غیرمنتظره»، «امشب شب مهتابه»، «برف روی شیروانی داغ»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم»، «کمدی انسانی» را جلوی دوربین برده بود.

همگنی بازی‌ها چه در سینما و چه در تلویزیون و چه در تئاتر یکی از اولین شاخصه‌ها برای مخاطب‌پذیر بودن آثار نمایشی است و «پسرکشی» به خوبی از این شاخصه بهره برده، درست است که «پسرکشی» با ظرافتی بالا در قوای بصری تولید شده و با دقتی فوق‌العاده برای داستان‌گویی غیرقابل اسپویل، دراماتیزه شده ولی اگر همگنی بازی‌ها نبود لذت تصویر-داستان ارتقا پیدا نمی‌کرد.

هیچ کدام از کاراکترهای «پسرکشی» نامی ندارند یا اگر دارند این نام‌ها نمود بیرونی ندارد ولی روند شخصیت‌پردازی و معرفی کاراکتر طوری کامل و بهینه صورت می‌گیرد که انگاری هر کدام از آنها را سالهاست می‌شناسی؛ تناقض جالبی نیست؟ آدم‌هایی را می‌شناسیم و با آنها ربط پیدا می‌کنیم که اصلا نمی‌دانیم نام‌شان چیست؟

این هم‌آغوشی با شخصیت‌ها درکنار متن ماهرانه برخاسته از بازی‌های متناسب و همگن فیلم است، بازی‌هایی که همچون یک شهد نوشین خنک در گرمای تابستان به دل می‌نشیند، چه خوب که این همگنی بازی را بیشتر از اینها در سینما و تلویزیون‌مان ببینیم.

در فیلم سینمایی «پسرکشی» بازیگران شاخصی همچون ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، صحرا اسدالهی، زینب قادری، لیلا اوتادی، لیلا زارع، شهناز نصرتی , سهیل قاصدی و ... به ایفای نقش می پردازند.

در فیلم «پسرکشی» از بازی‌های اگزجره و خودنمایانه که به‌ درد تیزرهای آب‌میوه‌فروشان می‌خورد، خبری نیست و اصلاً حس نمی‌کنید که یک لحظه بازیگران به‌دنبال شوآف هستند، آنها فقط با هدایت یک معلم آرام که پشت دوربین جا گرفته زندگی می‌آفرینند.

ژاله صامتی، آرمان درویش، بهاره کیان‌افشار، نسیم ادبی، فرخ نعمتی، گلوریا هاردی، زینب قادری، لیلا اوتادی و لیلا زارع و حتی جوانترهایی نظیر سهیل قاصدی و صحرا اسداللهی همه به‌اندازه‌هم در پیشبرد اهداف محمدهادی کریمی خالق «پسرکشی» موثر بوده‌اند. 

پوستر فیلم سینمایی «پسرکشی»

دیگر عوامل فیلم سینمایی «پسرکشی» عبارتند از: کارگردان:محمدهادی کریمی، تهیه کننده:صادق یاری، مدیر فیلمبرداری:حسن کریمی، مدیرصدابرداری:عباس رستگارپور، طراح چهره پردازی:شهرام خلج، طراح صحنه:حمید بخشی، مدیرتولید،ستیاراول کارگردان،برنامه ریز:حمید غفاریان،مدیرتدارکات:علی خلخالی، فیلمبردار:میلاد حسینی،دستیار اول فیلمبردار:محمد عسگری،دستیاران:هادی رمضانی،کوروش نوشاد،رضا اله بخش،محسن محبی،حسین شباهنگ،اپراتور دوربین:سعید خضریان محمود خراسانی،مجری گریم خانم ها:ریحانه عادل نژاد،مجری گریم آقایان:شهراد زندیه،دستیار گریم:حکیما اسلامی،صدابردار:امیدعاشوری،دستیاران صدا:بابک مرادی،عباس اسکندرزاده، دستیار دوم کارگردان:نیماسرایی،خدمات:یاسین میری و افشار بهرو،عکاس:مریم پاینده، روابط عمومی: گروه مدیا ژورنال.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید