رزمایش مشترک هند و آمریکا در حوزه اقیانوس هند در بحبوحه تنش‌های مرزی پکن و دهلی نو برگزار شد.

مانور مشترک دریایی هند و آمریکا برگزار شد

به گزارش سلام نو، به نقل از ایسنا، در این رزمایش که روز دوشنبه برگزار شد ناو هواپیمابر آمریکایی یو.اس.اس نیمیتز شرکت داشته است. 

گفته شده مجموعا هشت کشتی جنگی آمریکایی و هندی در این رزمایش شرکت داشتند. این مانورها همزمان با افزایش تنشها به دلیل تشدید فعالیت‌های چین در دریای چین جنوبی، جایی که نیروی دریایی آمریکا اخیرا در آن یک رزمایش بزرگ با شرکت دو ناو هواپیمابر و گروه های رزمی برگزار کرد، انجام می‌شوند.

نیروی دریایی هند در توئیتی نوشت: گروه رزمی ناو هواپیمابر نیمیتز در حال ترانزیت از طریق منطقه اقیانوس هند است. در طول عبور این گروه رزمی واحدهای نیروی دریایی هند رزمایش‌های گذری را با نیروی دریایی آمریکا برگزار کردند. نیروی دریایی هند در عین حال اخیرا چنین رزمایش‌های گذری را نیز با نیروهای ژاپنی و فرانسوی انجام داده است.

به گفته یک مقام دیگر، ناوگان شرقی نیروی دریایی هند هم اکنون در حال اجرای مانورهایی در نزدیکی جزایر آندامان و نیکوبار بوده و کشتی‌های جنگی شرکت کننده در این مانورها جزو این ناوگان هستند.

طبق اعلام ناوگان هفتم نیروی دریایی آمریکا، نیروهای هند و آمریکا در ضمن عملیات با یکدیگر دست به اجرای مانورهای سطح بالا به هدف به حداکثر رساندن قابلیت عملیات مشترک و تمرینها از جمله دفاع هوایی زده‌اند. در بیانیه این ناوگان عنوان شد، هدف از عملیات‌های ناوگروه نیمیتز تامین امنیت در سراسر منطقه در ضمن تقویت شراکت با دوستان و همپیمانان است.

ناوگان هفتم بزرگترین ناوگان پیشرو در نیروی دریایی آمریکا است.

در این بیانیه تصریح شد: تعاملات دریایی از جمله چنین مانورهایی همکاری نیروهای دریایی آمریکا و هند را تقویت می‌کند و به قابلیت‌های دو طرف برای مقابله با تهدیدها در دریا شامل دزدی دریایی تا افراط‌گران خشونت طلب کمک می‌کند. این تعاملات نمایانگر فرصتهایی برای تقویت روابط قدرتمند از پیش موجود بین آمریکا و هند و اجازه به دو کشور برای درس گرفتن از یکدیگر هستند.

یک مقام سوم هندی عنوان کرد، نیروی هوایی هند اقدام به استقرار نیمی از اسکادران از جنگنده‌های جگوار خود در پایگاه هوایی کار نیکوبار به هدف نشان دادن قدرتش همزمان با تقابل با چین در طول خط مرزی در لاداخ کرده است.

نیروی هوایی هند سطح آماده باش خود را در طول مرز شمالی این کشور با هدف مقابله با هر گونه تحریک نظامی نیروهای چینی بالا برده و پایگاه‌های خط مقدم دستور پیدا کردند تا در بالاترین سطح آماده باش قرار بگیرند.

جزایر آندامان و نیکوبار در فاصله ۱۲۰۰ کیلومتری از خاک هند قرار داشته و حجم قابل توجهی از واردات نفت چین از محل تنگه مالاکا که در جنوب شرق این جزایر قرار دارد انجام می شود.

ناوگروه نیمیتز آمریکا از طریق تنگه مالاکا وارد اقیانوس هند شده و در مسیر  سمت خلیج فارس است.

کد خبرنگار: ۱۲
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید