محققان دریافتند که برای محدود کردن مصرف غذا، افراد می توانند در حالت ایستاده غذا بخورند اما در حالت طعم غذا کمتر است.

تفاوت طعم غذا در حالت ایستاده با نشسته با روی صندلی چیست؟

به گزارش سلام نو، به نقل از سایکولوژی نیوز، یکی از موارد دلنشین در زندگی، لذت بردن از غذاست و افراد با انجام اعمال ساده در لذت‌بخشی بیشتر غذا تاثیر دارند.

بسیاری از افراد، معنا و تاثیر رفتار خود در زندگی را نمی‌دانند، اما دانشمندان بر این باورند که رفتارهای ساده می‌تواند برمواردی همچون، طعم غذا تاثیرگذار باشند.

در خانه، رستوران‌های معمول یا رستوران‌های سلف‌سرویسی، بیشتر افراد برای غذا خوردن می‌نشینند، اما در حال حاضر گاهی مشاهده می‌شود برخی افراد به‌خصوص افراد با مشغله کاری زیاد، ایستاده غذا می‌خورند.

نتایج تحقیقات گذشته نشان داد که حواس پنچ گانه (بینایی، شنوایی، بویایی، لامسه و چشایی) بر قضاوت‌ها و ادراک افراد تاثیر دارد و این نتیجه درباره غذا هم صحت دارد.

دیپایان بیسوا، محقق این تحقیق و همکاران وی با بررسی چگونگی وضعیت استقرار، گام دیگری برداشتند که می‌تواند در طعم غذا تاثیر داشته باشد.

گروه محققان، بررسی سنجش طعم غذا را بر روی 343 نفر(45.2 درصد زن) انجام دادند. این افراد به حالت ایستاده یا نشسته بر روی صندلی غذا صرف کردند.

محققان اظهار کردند که حالت ایستاده در مقابل نشستن در زمان صرف غذا، فشار بدنی بیشتری بر روی بدن اعمال می‌کند و باعث کاهش حساسیت می‌شود.

درنتیجه، غذا خوردن در حالت ایستاده باعث می‌شود، طعم غذاها و نوشیدنی‌ها کمتر باشد. در این حالت حساسیت نسبت به دما کمتر است و افراد غذای کمتری مصرف کنند.

با توجه به اینکه غذاهای ناخوشایند، در هنگام ایستادن طعم خود را کمتر نشان می‌دهند، کودکانی که تمایل به خوردن ندارند، ممکن است در هنگام ایستاده بیشتر غذا بخورند.

همچنین این مورد برای افرادی که داروهای بدمزه مصرف می‌کنند، می‌تواند مفید باشد.

محققان در ادامه افزودند: برای محدود کردن مصرف غذا، ایده ایستاده غذا خوردن ممکن است موثر باشد.

نتایج تحقیقات نشان داده است که ایستاده غذاخوردن در مقایسه با نشسته غذا خوردن، اثرات مثبتی بر سلامتی ازجمله بهبود گردش خون، کاهش خطر ابتلا به سرطان‌ها و سایر بیماری‌ها دارد.

همچنین نشستن بر روی صندلی به‌جای چهارپایه ازنظر تاثیرگذاری مطلوب در درک طعم غذا  سودمند خواهد بود.

یافته‌های این بررسی در مجله Consumer Research منتشرشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید